اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950611109215638

درکمیته تخصصی پیگیری برنامه اجرایی مبارزه با قاچاق گوشی تلفن همراه تاکید شد

کاهش تشریفات قانونی واردات موبایل به یک روز

کد: 13950611109215638

http://goo.gl/o0BYrs

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرکل تایید نمونه و استاندارد سازمان تنظیم مقررات اعلام کرد که برای تسریع در واردات قانونی گوشی تلفن همراه بخشنامه‌ای صادر شده و مطابق آن، فرآیند واردات به یک روز کاهش پیدا کرده است.

کاهش تشریفات قانونی واردات موبایل به یک روز

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ،کمیته تخصصی پیگیری برنامه اجرایی مبارزه با قاچاق گوشی تلفن همراه با حضور نمایندگان دستگاه‌های مرتبط و روسای اتحادیه مربوطه در تهران و استانهای خراسان رضوی، البرز، گیلان و مازندران، رییس انجمن واردکنندگان گوشی تلفن همراه و کارشناسان این حوزه در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد.
در جلسه کمیته تخصصی پیگیری برنامه اجرایی مبارزه با قاچاق گوشی تلفن همراه، روسای اتحادیه فروشندگان گوشی تلفن همراه و لوازم جانبی دلایل وجود قاچاق این کالا را ریجستر شدن گوشی‌های تلفن همراه قاچاق توسط اپراتورها، کاهش واردات قانونی و حاشیه سود کالای قاچاق دانستند.
رییس انجمن واردکنندگان نیز از بالا بودن هزینه‌های واردات قانونی، طولانی بودن پروسه واردات، وجود موانع غیرتعرفه‌ای و نحوه دریافت مالیات بر ارزش افزوده ابراز نارضایتی کرد.
در این جلسه  صادقیان، مدیرکل تایید نمونه و استاندارد سازمان تنظیم مقررات اعلام نمود که برای تسریع در واردات قانونی گوشی تلفن همراه بخشنامه‌ای در تاریخ 95.05.28 صادر شده و مطابق آن، فرآیند واردات به یک روز کاهش پیدا کرده است.
نمایندگان سازمان ملی استاندارد و گمرک جمهوری اسلامی ایران نیز با حضور در این نشست تخصصی در خصوص تسریع در واردات قانونی گوشی تلفن همراه برنامه‌های خود را اعلام کردند.
نخعی، مدیرکل کالاهای هدف ستاد مرکزی نیز گفت: ‌با توجه به ماده 4 قانون حمایت مصرف کنندگان و الزام واردکنندگان به خدمات پس از فروش و نمایندگی مسوولیت واردکنندگان به تأمین قانونی بازار مورد تأکید ستاد است و در صورت عدم تأمین قانون مراتب از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای انتخاب جایگزین نمایندگی‌های واجد شرایط مورد بررسی قرار گیرد.
وی از روسای اتحادیه‌ها که به نمایندگی از اتحادیه‌های سراسر کشور در جلسه حضور داشتند خواست که مطابق ماده 18 مکرر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به واحدهای صنفی تحت پوشش اتحادیه‌ها ابلاغ نمایند از خرید و فروش گوشی‌های قاچاق خودداری و کالای خود را به جهت رعایت حقوق مصرف کنندگان از شرکت‌ها و بنکداران مجاز خرید کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

با صدور فرمان رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) ابتدا دفتر این کانون در محل وزارت کشور تشکیل و پس از آن در سال 1383 در قالب یک ستاد زیرمجموعه نهاد ریاست جمهوری فعالیت خود را گسترش داد. در سال 1383، محمدباقر قالیباف با حکم رییس جمهوری به عنوان رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز منصوب شد. پس از وی در آبان‌ماه سال 1384، محمدرضا نقدی، ریاست ستاد را عهده‌دار شد. سپس در تیرماه سال 1386، غلامحسین الهام، جایگزین نقدی شد و پس از الهام در اواخر آذرماه 1388، سعید مرتضوی و پس از وی در تیرماه سال 1391، فداحسین مالکی به ریاست ستاد رسید. در مهرماه سال 1392، با حکم حسن روحانی، رییس محترم جمهوری، حبیب‌الله حقیقی به عنوان رییس ستاد مرکزی مبارزه باقاچاق کالا و ارز انتخاب شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]