اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950613111035500

حضوردولت بر اقتصاد مانع رشد اقتصادی پایدار

کد: 13950613111035500

http://goo.gl/74o0G2

، تهران , (اخبار رسمی): اقتصاد ایران در صورت کاهش دخالت دولت در آن، ظرفیت رسیدن به رشد پایدار را دارد و ظرفیت های اقتصاد کشورمان در حل مسائل و مشکلاتش بالاست.

چنبره دولت بر اقتصاد مانع رشد اقتصادی پایدار

ثابت کردیم که در هر زمان تمام دستگاه ها در حاکمیت در یک مسیر حرکت کنند به موفقیت های بزرگ می رسیم.

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، محمدرضا مرتضوی، رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران درباره رشد اقتصادی ایران گفت: به دلیل منابع غنی نفت و گاز و معادن، و موقعیت ژئوپولیتیکی ایران، استعداد تحقق رشدهای بالا در اقتصاد را داریم اما این استعداد زمانی متبلور می شود که با نگاه های پوپولیستی در اقتصاد کشور حاکم نباشد. در صورت تسلط نگاه های مردم گرایانه در مدیریت مسائل اقتصادی، ناهنجاری های اقتصادی و سیاسی بروز می کند و امکان ایجاد رفاه و استفاده از مواهب طبیعی را در جهت رشد و توسعه اقتصادی از دست می دهیم. در مدیریت اقتصاد نگاه های سیاسی اهمیت دارد.

مرتضوی با اشاره به نطق پیش از دستور رییس قوه مقننه و اشاره لاریجانی به رتبه بندی های اقتصادی ایران گفت: اشاره رییس مجلس شورای اسلامی به رتبه بندی ایران در موضوعات مختلف اقتصادی و کافی ندانستن تحرک در حوزه فضای کسب و کار نشان می دهد که مسائل اقتصادی در حوزه سیاست بیش از گذشته مورد توجه است. اشاره ریس قوه مقننه به آمار و رتبه بندی های اقتصادی ایران بر درست و واقعی بودن این آمار صحه می گذارد و نشان می دهد که این آمار ساختگی نیست بلکه به معنای واقعی کلمه باید به رفع موانع کسب و کار نگاه جدی تری داشته باشیم.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به بی نظمی های اقتصادی در دولت گذشته گفت: در مسائل اقتصاد کلان به دلیل عدم نگاه منضبط سیاسیون به اقتصاد دچار بی نظمی شدیم. در اقتصاد دولت های نهم و دهم، نفت کش، دکل و میلیاردها دلار پول بیت المال به غارت رفته است و کسانی که هیچ پیشینه اقتصادی، اجتماعی نداشتند فرصت تحقق ایده آل های اقتصادی و استفاده از ظرفیت های بزرگ اقتصادی را از ایران سلب کردند. این در حالی است که در چند سال اخیر ایران با پیروزی در مذاکرات هسته ای قابلیت های سیاسی اش را نشان داده است. در شرایط فعلی و با وجود قرار گرفتن در پیچیده ترین موقعیت سیاسی در منطقه، ایران دست بالا را دارد و در خاورمیانه آشوب زده توانستیم از هجوم نیروهای داعش مصون بمانیم و امنیت مرزهای کشور را تامین کنیم. ایران تنها کشوری بود که از پیش روسیه و حتی دولت اسد پیش بینی می کرد که فعالیت های داعش محدود به سوریه نیست و استراتژی درست را در این رابطه در پیش گرفت. ما ثابت کردیم که در هر زمان تمام دستگاه ها در حاکمیت در یک مسیر حرکت کنند به موفقیت های بزرگ می رسیم. این موفقیت ها در عرصه سیاسی کسب شده است و در عرصه اقتصاد هم قابل تحقق است.

مرتضوی با اشاره به اینکه عده ای با دست درازی به عقاید پاک مردم و ترویج سیاست های مردم گرایانه فضای اقتصادی را متشنج می کنند گفت: پوپولیسم و بانکداری ربوی برای اقتصاد سم است و باید برای زدودن این سموم از اقتصاد کشور تلاش کنیم. نباید از نظر دور داشت که هرجا دولت ها بر اقتصاد چنبره زده اند، رشد های اقتصادی پایدار نبوده اند. در ترکیه زمانی که ارتش در امور اقتصادی و سیاسی دخالت می کرد هیچ توفیق اقتصادی بدست نمی آمد. ونزوئلا به دلیل ادامه سیاست های نابخردانه پوپولیستی دچار بحران های اقتصادی واجتماعی شده است.  ایران حکومت خوب و متعادلی دارد که توانسته در فرازونشیب های 35 سال گذشته بحران هایی مثل جنگ و تحریم ها را از سر بگذارند و ظرفیت های اجتماعی و سیاسی داخلی ایران بالاست. در صورتی که دولت به پشت دیوارهای حاکمیتی خود بازگردد و دخالتش در اقتصاد را کاهش دهد، ایران می تواند در وهله اول در بازار کشورهای همسایه و در ادامه در بازارهای جهانی نقش موثر ایفا کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]