اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950613111455388

مدیرعامل بانک اقتصادنوین تاکید کرد

یکسانی سخن بانک‌های ایرانی در بین المللی

کد: 13950613111455388

http://goo.gl/RNhZcB

، تهران , (اخبار رسمی): معتمدی گفت: برخی از بانک‌ها در دوره تحریم ها، ارتباطات محدودی داشتند ولی این ارتباطات به گونه‌ای نبود که بانک‌های داخلی ساختار خود را منطبق با نظام بانکی بین‌المللی تنظیم کنند.

حسن معتمدی

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی بانک اقتصاد نوین، حسن معتمدی مدیر عامل این بانک، در میز گرد "تعامل نظام بانکداری بدون ربا با بانکداری بین‌الملل"  که در بیست و هفتمین همایش بانکداری اسلامی برگزار شد، گفت: مهمترین بحث در تعامل نظام بانکی با بانک‌‌های بین‌المللی ساختار بانک‌های داخلی است که بسیار تعیین کننده است.

وی افزود: تحریم‌ها در طی سال‌های گذشته زمینه فاصله نظام بانکی با بانک‌های خارجی را فراهم کرده، هرچند برخی از بانک‌ها در آن دوره ارتباطات محدودی داشتند ولی این ارتباطات به گونه‌ای نبود که بانک‌های داخلی ساختار خود را منطبق با نظام بانکی بین‌المللی تنظیم کنند.

وی با اشاره به اینکه در دوره فعلی عمق ارتباطات تعیین کننده خواهد بود گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده زمینه برقراری ارتباط موثر نظام بانکی با بانک‌های معتبر بین‌المللی فراهم شده که این موضوع در نهایت به نفع اقتصاد کشور خواهد بود.

معتمدی همچنین با اشاره به لزوم رفع نقاط ضعف نظام بانکی گفت: تعاملات بین‌المللی در قالب گروه خدمات انجام می شود و در در این مسیر لازم است ساختار حوزه‌های مالی، ریسک و مبارزه با پولشویی بانک‌ها با الگوی استانداردهای بین‌المللی بازنگری شود.

ویبه بحث کفایت سرمایه بانک‌ها اشاره کرد و گفت: کفایت سرمایه از جمله شاخص‌های معتبر در تعاملات بین‌المللی بانکی باید مورد توجه قرار گیرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بانک اقتصاد نوین

بانک اقتصادنوین در تاریخ 29 الی 31 تیرماه سال 1380، براساس مجوزات مأخوذه از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان بورس و اوراق بهادار؛ اقدام به پذیره‌نویسی سهام کرد. مجمع عمومی مؤسس بانک اقتصادنوین در 13 مرداد 1380 برگزار و در تاریخ 20 مرداد همان سال، با سرمایه اولیه به مبلغ 250 میلیارد ریال در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری تهران، تحت شماره 177132 به ثبت رسید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه