اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950901187375388

با تایید سهامداران در مجمع عمومی فوق العاده

سرمایه اقتصادنوین13 هزار و 131 میلیارد ریال شد

کد: 13950901187375388

https://goo.gl/8RiJPH

، تهران , (اخبار رسمی): با تایید سهامداران بانک اقتصادنوین، سرمایه این بانک به 13 هزار و 131 میلیارد ریال رسید.

سفری

 به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی بانک اقتصاد نوین، مجمع عمومی فوق‌العاده این بانک با دستور جلسه افزایش سرمایه پس از اخذ تاییدات لازم از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان بورس اوراق بهادار با حضور حدود 91 درصد سهامداران برگزار شد.

در این مجمع پس از ارایه گزارش مدیرعامل این بانک و پاسخ به سوالات، سهامداران بانک اقتصادنوین با افزایش سرمایه این بانک از 11 هزار و 312 میلیارد ریال به 13 هزار و 131 میلیارد ریال موافقت کردند.

علی اصغر سفری مدیرعامل بانک اقتصادنوین در گزارشی به سهامداران این بانک با اشاره به اهمیت نقش سرمایه در ارایه خدمات بانکی، گفت: سرمایه مناسب یکی از شرایط لازم برای حفظ سلامت نظام بانکی است و نهادهای نظارتی برای تضمین ثبات و پایداری فعالیت‌ها، همواره بانک‌ها را ملزم به برقراری نسبت مناسبی میان سرمایه و ریسک موجود در دارایی‌های خود می‌نمایند.

وی سرمایه پایه مناسب را یکی از شروط دستیابی به سلامت نظام بانکی دانست و افزود: در حال حاضر ظرفیت عملیاتی بانک‌ها در حوزه‌های مختلف با شاخص سرمایه پایه تعیین می‌گردد که اساس آن میزان سرمایه ثبتی است، به همین منظور افزایش سرمایه بانک اقتصادنوین زمینه افزایش ظرفیت عملیاتی و در ادامه رشد درآمدها و خلق ارزش مطلوب‌تر برای سهامداران را فراهم می‌کند.

مدیرعامل بانک اقتصادنوین همچنین به شاخص کفایت سرمایه اشاره کرد و اظهار داشت: با افزیش سرمایه، نسبت کفایت سرمایه بانک که از شاخص‌های تعیین کننده در رتبه‌بندی بانک‌ها است، بیش از پیش بهبود خواهد یافت.

سفری گفت: افزایش ظرفیت جذب سپرده‌ها و اعطای تسهیلات، افزایش سقف سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار، افزایش سقف تحصیل دارایی‌های ثابت، حضور در بازارهای بین‌المللی و افزایش حجم خدمات بانکی از دیگر مزیت‌های افزایش سرمایه بانک خواهد بود که در نهایت منجر به بهبود ساختار مالی، افزایش منابع درآمدی بانک و در نهایت سهامداران می‌گردد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بانک اقتصاد نوین

بانک اقتصادنوین در تاریخ 29 الی 31 تیرماه سال 1380، براساس مجوزات مأخوذه از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان بورس و اوراق بهادار؛ اقدام به پذیره‌نویسی سهام کرد. مجمع عمومی مؤسس بانک اقتصادنوین در 13 مرداد 1380 برگزار و در تاریخ 20 مرداد همان سال، با سرمایه اولیه به مبلغ 250 میلیارد ریال در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری تهران، تحت شماره 177132 به ثبت رسید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه