اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950705138715388

مدیرعامل بانک اقتصاد نوین:

مقدمات طرح کارت اعتباری مرابحه انجام شد

کد: 13950705138715388

https://goo.gl/6vXrcz

، تهران , (اخبار رسمی): با اشاره به ممنوعیت نقد کردن مبلغ کارت‌های اعتباری عام، دارنده این کارت محدودیتی در انجام تراکنش ندارد و از هر دارنده پایانه فروش (پوز) می‌تواند خرید کند.

حسن معتمدی

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی بانک اقتصاد نوین، حسن معتمدی مدیرعامل این بانک با اشاره به آغاز ارائه کارت‌های اعتباری در شبکه بانکی از امروز، اظهارداشت: مقدمات این طرح در بانک اقتصادنوین آماده شده و به زودی عملیاتی می‌شود اما به دلیل نیاز به اعتبارسنجی متقاضیان سرعت گرفتن اجرای آن کمی زمان می‌برد.

وی در خصوص امکان انحراف منابع اختصاص یافته به طرح کارت اعتباری مرابحه، افزود: بانک مرکزی با هدف تحریک تقاضا کارت اعتباری عام را عملیاتی کرده و اینکه برخی افراد کارت اعتباری را یکباره به حساب خود منتقل و وجوه آن را به مصرفی غیر از خرید کالا و خدمات اختصاص می‌دهند (مثل سپرده‌گذاری در بانک، سفر خارج از کشور، خرید اوراق) مغایر با هدف مورد نظر است.

مدیرعامل بانک اقتصاد نوین در پاسخ به این سوال که آیا محدودیتی برای انجام تراکنش با این کارت‌های اعتباری در نظر گرفته نشده است، گفت: خیر؛ دارنده این کارت محدودیتی در انجام تراکنش ندارد و از هر دارنده پایانه فروش (پوز) می‌تواند خرید کند.

به گفته وی در کشورهای دیگری که از کارت اعتباری استفاده می‌شود، محدودیت در انجام تراکنش وجود ندارد.

براساس دستورالعمل بانک مرکزی بانک‌ها می‌توانند کارت اعتباری عام را در سقف‌های 10، 30 و 50 میلیون تومان و متناسب با اعتبارسنجی بین مشتریان خود توزیع کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بانک اقتصاد نوین

بانک اقتصادنوین در تاریخ 29 الی 31 تیرماه سال 1380، براساس مجوزات مأخوذه از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان بورس و اوراق بهادار؛ اقدام به پذیره‌نویسی سهام کرد. مجمع عمومی مؤسس بانک اقتصادنوین در 13 مرداد 1380 برگزار و در تاریخ 20 مرداد همان سال، با سرمایه اولیه به مبلغ 250 میلیارد ریال در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری تهران، تحت شماره 177132 به ثبت رسید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه