اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950614111855428

گودرزی در همایش تبیین سیاست‌های فرهنگی دولت تدبیر و امید:

شمار سمن‌ها به 500 هزار رسیده است

کد: 13950614111855428

http://goo.gl/6z3fvy

، تهران , (اخبار رسمی): وزیر ورزش و جوانان در همایش تبیین دستاوردهای فرهنگی دولت تدبیر و امید، توضیح داد که سازمان‌های مردم نهاد که در دولت گذشته مورد بی‌توجهی قرار گرفته بودند، در سه سال گذشته دوباره فعال شده‌اند .

شمار سمن‌ها به پانصد هزار رسیده است

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان در همایش تبیین دستاوردهای فرهنگی دولت تدبیر و امید که دیروز با حضوراسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری، در سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد، محمود گودرزی ،وزارت ورزش و جوانان در  این همایش ابتدا دستاوردهای فرهنگی این وزارتخانه را تشریح و به مواردی مانند فعالیت در حوزه جوانان با رویکرد توسعه مشارکت‌های اجتماعی جوانان، ازدواج جوانان، تعالی‌سازی خانواده و طرح‌های ملی با رویکرد فرهنگ‌سازی اشاره کرد.

وی اقدامات اجرایی در قالب توسعه مشارکت‌های اجتماعی جوانان را در دولت تدبیر و امید ایجاد و بسترسازی یک هزار و پانصد سازمان مردم نهاد (سمن) عنوان و ابراز امیدواری کرد که تا پایان دولت یازدهم سمن‌های فعال به 2 هزار افزایش یابد.

به گفته  گودرزی این افزایش سمن‌ها در حالی بوده که تعداد هفتصد سمن در دولت هشتم، به پنجاه سمن در دولت نهم و دهم کاهش یافته بود.

وی با بیان اینکه در حوزه‌های مرتبط با جوانان از جمله ازدواج و تعالی‌سازی خانواده، فعالیت‌های این وزارتخانه هماهنگ‌سازی است، اظهار داشت: قانونگذار 18 دستگاه را موظف به خدمت‌رسانی به جوانان کرده. وظیفه ما تشکیل ستاد ملی جوانان بوده که در استان‌ها نیز به تشکیل ستاد ساماندهی مبادرت ورزیده‌ایم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: در راستای تحقق اهداف کلان در حوزه ازدواج و جوانان و تعالی‌سازی خانواده با تاکید بر آموزش‌های قبل، حین و پس از ازدواج به منظور کمک به استحکام خانواده، از ایجاد مراکز مشاوره‌های ازدواج حمایت کرده‌ایم.

در این همایش پس از سخنرانیجهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری، علاوه بر  گودرزی، وزرای آموزش و پرورش، علوم تحقیقات و فناوری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، روسای سازمان‌های اسناد و کتابخانه‌ملی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نیز قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران به بیان دستاوردهای فرهنگی وزارتخانه و سازمان متبوع خود پرداختند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت ورزش و جوانان

وزارت ورزش و جوانان در تاریخ 8 دی ماه 1389 و پس از ادغام سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان تشکیل شد. این وزارت‌خانه عالی‌ترین مرجع رسیدگی به مسایل مربوط به ورزش و جوانان در کشورمان است. همچنین مرکز فعالیت‌های قرآنی جوانان کشور، نهادی قرآنی است که زیر نظر وزارت ورزش و جوانان فعالیت می‌کند.حمید سجادی نخستین وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، در اواخر خردادماه 1390 به مجلس شورای اسلامی معرفی شد، اما با 137 رأی مخالف نتوانست رأی اعتماد مجلس را به دست آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]