اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950614112445898

طوفان ریزگردها هوای تهران را ناسالم کرد

کد: 13950614112445898

http://goo.gl/v3V2l7

، تهران , (اخبار رسمی): در پی 35 روز متوالی هوای سالم، دیروز آسمان پایتخت صحنه انباشت ریزگردها بود و هوا برای گروه‌های حساس ناسالم شد.

طوفان ریزگردها هوای تهران را ناسالم کرد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از  شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، «لیلا نظری» سخنگوی شرکت شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: گزارش‌های رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای پایتخت نشان داد میانگین شاخص روز شنبه هوای تهران با عدد 124 بالاتر از حد مجاز و هوای ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است.

به گفته نظری از ابتدای سال تاکنون 11 روز هوا پاک، 138 روز سالم و 18 روز ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است. پیش از این آخرین روز امسال که هوای ناسالم داشت، 7 مرداد بود و از آن روز تا جمعه هوا 35 روز سالم مانده بود.

آلاینده اصلی دیروز هوای تهران، ریزگردهایی بودند که بر اثر طوفان عصر جمعه به هوا شهر وارد شدند و موجب شدند ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون به عدد 124 و ذرات ممعلق کمتر از 10 میکرون به عدد 114 برسد.

دیروز ایستگاه‌های پارک شکوفه منطقه 14، شهرداری منطقه 15 و پاسداران منطقه 3 آلوده ترین هوا را در شهر ثبت کردند.

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران به بیماران قلبی تنفسی، کودکان، سالمندان و زنان باردار توصیه می‌کند از ماندن طولانی مدت در هوای آلوده خودداری کنند. ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون که امروز آلاینده اصلی آسمان تهران هستند می‌توانند احتمال حمله قلبی و ریوی، مرگ و میر زودرس را در افراد حساس تشدید کنند

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در سال 1372 توسط شهرداری تهران تأسیس شده است. در حال حاضر این شرکت دارای دو معاونت مالی- اداری و معاونت فنی (واحد راهبری و اندازه گیری و واحد پایش و پیش بینی آلودگی هوا و صوت). این شرکت ضمن جرای پروژه های تخصصی، مطالعاتی- پژوهشی، 43 ایستگاه اندازه گیری صوت و 21 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در نقاط مختلف شهر تهران دارد و با روش های مختلف آن را به شهروندان اطلاع رسانی می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | محیط زیست