اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950615113685735

معاون حقوقی وزارت علوم تاکید کرد

توسعه آموزش عالی با توان علمی دانشگاه ها

کد: 13950615113685735

http://goo.gl/ipGkw6

، تهران , (اخبار رسمی): مراسم تودیع و معارفه رئیس مرکز آموزش عالی در محل مرکز آموزش عالی بم برگزار شد.

توسعه آموزش عالی با توان علمی دانشگاه ها

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، در مراسم تودیع و معارفه رئیس مرکز آموزش عالی بم محمد روشن، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم ابراهیمی، سرپرست دفتر مجلس وزارت علوم تحقیقات و فناوری،  طاهر، رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان و جمعی از مسئولان و استادان دانشگاه دحضور داشتند. در این مراسم  روشن، با ابراز خرسندی از وجود همدلی و همراهی مسئولان شهرستان بم ، از دکتر نظام آبادی پور به خاطر سال ها تلاش و خدمت در مدیریت مجتمع آموزش عالی بم قدردانی کرد و به دکتر نورالهی که توانست اعتماد وزارت علوم را در این زمینه بدست آورد تبریک گفت.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم با اشاره به سه محور اساسی و مهم مجتمع آموزش عالی بم یعنی گردشگری، دانش خودرو و کشاورزی بویژه در کاشت و برداشت خرما، تأکید کرد :آموزش عالی باید بر اساس زیرساخت ها و توان علمی دانشگاه های کشور توسعه یابد.

روشن تبدیل شدن مجتمع آموزش عالی بم به دانشگاه را مایه افتخار دانست و از تلاش همه همکاران در این مجتمع قدردانی کرد. 

حجت الاسلام والمسلمین قاسم دانشی، امام جمعه بم نیز در سخنانی با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) تحت عنوان "العلم سلطان؛ علم قدرت دارد" ،گفت: تنها راه قدرت گرفتن کشورهای جهان سوم دستیابی به علم است. باید این قدرت را بدست آوریم و در راستای آنچه در مکتب وحی دستور داده اند آن را به کار گیریم.

امام جمعه بم برای  نوراللهی به عنوان رئیس جدید مجتمع آموزش عالی بم آروزی موفقیت کرد و از وی خواست تا برای پیشرفت شهر به خصوص در بعد دانشگاهی تلاش کند.

سپس  حسین نظام آبادی پور، رئیس سابق مجتمع آموزش عالی بم، ضمن قدردانی از همکاری تمامی مسئولان در اداره این مجتمع گفت: در طول 5 سال مدیریت این مجتمع از تمام توان فکری و فیزیکی خود برای پیشبرد هر چه بیشتر اهداف و رفع نواقص تلاش کردم. ما در طول این 5 سال تلاش کردیم با برنامه محوری و توجه به اینکه کجا هستیم و به کجا می خواهیم برسیم، از منابع در دسترس خود حداکثر استفاده را ببریم و رشد کنیم.

نظام آبادی پور با تأکید بر سه محور گردشگری، صنعت و خرما، بر کارآفرینی به عنوان مبنای کلیه فعالیت های مجتمع تأکید کرد و ابراز امیدواری کرد که مجتمع آموزش عالی بم با توجه به موقعیت ارگ جدید، پایگاه کارآفرینی شود.

 نورالهی، رئیس جدید مجتمع آموزش عالی بم نیز با اشاره به سوابق علمی و اجرایی خود گفت: از سال 1380 عضو هیئت علمی این مجتمع هستم و در طی این سال ها با پیشرفت و رشد آن همراه بوده ام. مجتمع آموزش عالی بم از سال 1373 کار خود را آغاز کرد و پس از مستقل شدن از دانشگاه شهید باهنر پیشرفت چشمگیری داشته است. این مجتمع با داشتن 3 دانشکده و سایر زیرساخت ها، شرایط لازم برای تبدیل شدن به دانشگاه را دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مظاهری، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در مجتمع بم نیز با تأکید بر اینکه کار آموزش عالی کار دشواری است، به بخش از فعالیت ها و اقدامات دکتر نظام آبادی پور اشاره کرد و از زحمات و تلاش های وی قدردانی کرد و دکتر نوراللهی را فردی مومن و توانمند معرفی و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

در پایان این مراسم روشن ،حکم وزیر علوم جهت سرپرستی مجتمع آموزش عالی بم را به  محمد علی نوراللهی ابلاغ کرد و از تلاش‌های حسین نظام آبادی پور، رئیس سابق این مجتمع نیز قدردانی شد.

در این مراسم ابراهیمی، مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه شهید باهنرکرمان، حبیب الهی، رئیس آموزش و پرورش بم، عارف کیا، رئیس دادگستری بم، رئیس و جمعی از اعضای شورای شهرو فرماندار بم نیز حضور داشتند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

لازم است در هر زمان تحلیل دقیق و صحیحى از وضعیت و جایگاه تاریخى آموزش عالى داشته باشیم. این علم و آگاهى به دلیل اینکه براى تعیین نحوه و خط مشى حرکت آتى این بخش ضرورى است، موجب وحدت نظر و تحلیل همگان با دست‏اندرکاران آموزش عالى کشور مى‏شود. ما براى سهولت، تاریخ آموزش عالى ایران را به سه دوره باستانى، میانى و اخیر یا معاصر تقسیم نموده‏ایم. بر مبناى اطلاعات در دست، در زمان داریوش، مدرسه پزشکى «سائیسم» جهت تربیت طبیب با کتابخانه‏اى معتبر دایر بوده است. مجمع علمى همدان نیز در آن زمان با 100 نفر عالم و دانشمند به فعالیت مشغول بوده است. علاوه بر اینها از فرهنگستان اردشیر نیز در شهر سارد ذکر به میان آمده است. مدارس دوره ساسانى مثل ریواردشیر به انتقال معارف آن عصر و تربیت دانشمند مشغول بوده‏اند. شاخص‏ترین سابقه آموزشى موجود و در دسترس در دوران باستانى را مى‏توان تشکیل و تأسیس مدرسه «جندى شاپور» در شرق محل فعلى شوش توصیف نمود. این مدرسه که 500 سال عمر کرده، پایدارترین مدرسه عالى در تاریخ ایران بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | تبلیغات و روابط عمومی