اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950615113735500

بازاریابی سرمایه گذاری است، نه هزینه

کد: 13950615113735500

http://goo.gl/EKkqQp

، تهران , (اخبار رسمی): شناخت بازار و بازاریابی در واقع یک سرمایه گذاری است، اما اصولا ما آن را تنها به چشم یک هزینه نگاه می کنیم. او ادامه داد: ابتدا باید راه درست را انتخاب کرد بعد کالای درست تولید کرد.

بازاریابی سرمایه گذاری است، نه هزینه

به گزارش اخباررسمی به نقل روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، احمد صادقیان، رییس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران درخصوص به دست آوردن بازارهای جهانی و نیاز به بازاریابی و شناخت این بازارها گفت: محصولات حلال در بیشتر کشورهای دنیا و حتی کشورهایی که تعداد زیادی مسلمان هم ندارند، بازار قابل توجهی دارد اما به نظر من، ایران به این بازار کمتر توجه کرده است و حتی در داخل هم فرهنگ سازی آن ایجاد نشده است ، به هرحال، برند حلال برای مسلمانان و غیرمسلمانان برند شناخته ای است چرا که هم کیفیت و سلامتی بالایی دارد.

 به گفته صادقیان، در این زمینه ایران باید بیشتر فعال شود و یکسری اقدامات اداری، سازمانی و فرهنگ سازی انجام دهد تا این محصولات حتی در داخل کشور هم جا بیوفتد تا به این ترتیب، صادرات این محصولات هم قطعا سودآور خواهد بود.

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران معتقد است:  تولید و صادرات محصولات حلال را تاکنون جدی نگرفته ایم، تولیدکننده ها و دولتمردان باید بیشتر به این موضوع توجه کنند تا بیشتر از این حد متضرر نشویم.

او همچنین درباره بازاریابی مصحولات ایرانی تاکید کرد: محصولات حلال یک برند شناخته شده است. اما ایران در بحث صادرات به طور کلی ضعیف است. به هرحال، ما در زمینه واردات استاد هستیم و تجربه های زیادی هم داریم، اما در زمینه صادرات هیچ تلاشی نکرده ایم. به این ترتیب لازم است که هم تولیدکننده و هم تاجر و هم دولت به آن توجه خاص داشته باشند.

این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران اضافه کرد: دولت می تواند در بازاریابی کمک هایی به بخش خصوصی ارائه دهد. به این ترتیب دولت می تواند مقداری از این هزینه ها متقبل شود. به هرحال، بازاریابی و بدست آوردن بازارهای خارجی هزینه بر است. این در حالی است که بازاریابی قبل از تولید باید انجام شود و مهمترین فاکتور است. چرا که قطعا باید دانست که سلیقه مصرف کننده چیست تا طبق سلیقه آن تولید هم صورت بگیرد. ممکن است یک کالا در خود کشور تست ها و سلیقه های مختلف داشته باشد. از شمال تا جنوب و شرق و غرب کشور، ذایقه های غذایی فرق می کند. بنابراین باید اول سلیقه مصرف کننده را سنجید و بعد با توجه به آن سلیقه در طعم، نام و حتی بسته بندی محصول تصمیم گرفت. این موارد، مواردی است که قبل از تولید باید رویش مطالعه شود.

براساس صحبت های صادقیان، شناخت بازار و بازاریابی در واقع یک سرمایه گذاری است، اما اصولا ما آن را تنها به چشم یک هزینه نگاه می کنیم. او ادامه داد: ابتدا باید راه درست را انتخاب کرد بعد کالای درست تولید کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]