اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950615114505500

رییس انجمن سنگ ایران:

دولت به خصوصی ها در بازاریابی جهانی کمک کند

کد: 13950615114505500

http://goo.gl/eiCvec

، تهران , (اخبار رسمی): راهکار ماجرا این است که همچنان معافیت های مالیاتی برقرار شود، دولت حداقل 50 درصد از هزینه های برپایی نمایشگاه را متقبل شود، همچنین سیاست های تشویقی صادراتی که چند سالی قطع شده است، دوباره برقرار شود.

دولت به خصوصی ها در بازاریابی جهانی کمک کند

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، ابوالقاسم شفیعی، رییس انجمن سنگ ایران درباره مشکلات این صنعت گفت: وضعیت صنعت سنگ در کشور اصلا مطلوب نیست، این وضعیت نامطلوب هم از اقدامات مختلفی نشات گرفته است. از جمله اینکه دولت سیاست های تشویقی را از این صنعت برداشته است.

شفیعی ادامه داد: متاسفانه سیاست های تشویقی را از ما گرفته اند، همچنین80 درصد از معافیت مالیاتی از صادرات حذف شده است. به این ترتیب علی رغم این که قول داده بودیم، صادرات سنگ را افزایش دهیم، اما صادرات کاهش پیدا کرده و این کاهش هم بالای 25 درصد بوده است.

او ادامه داد: قبلا معافیت مالیاتی 100 درصد برای صادرات اجرا می شد، اما حالا 20 درصد اجرا می شود. این در حالی است که بعضی معادن با کمک همین معافیت های مالیاتی سرپا مانده بودند، اما حالا آسیب خواهند دید.

به گفته شفیعی، الان بیشتر سنگ خام ایران به چین و مقدار جزیی ایتالیا می رود. بازار هدف سنگ بریده هم کشورهای عربی بود که الان کاهش پیداکرده، همچنین مقداری هم به آمریکای شمالی صادر می شد که الیته جزیی بود.

رییس انجمن سنگ همچنین تاکید کرد: دولت در زمینه بازاریابی بازارهای هدف صادراتی و برپایی نمایشگاه ها هیچ کمکی به بخش خصوصی نمی کند.

براساس صحبت های او، کشور ایتالیا در زمینه صادرات سنگ، کشوری قوی محسوب می شود، اما تمام هزینه برپایی نمایشگاه سنگ را دولت این کشور پرداخت می کند. شفیعی همچنین ادامه داد: اما در ایران کل هزینه برپایی نمایشگاه به عهده خود غرفه داران است. حتی همین چند وقت پیش که نمایشگاه اختصاصی ایران در مسکو برگزار شد، تمام هزینه را غرفه داران پرداخت کردند.این در حالی است که این پول برای دولت، مقدار ناچیزی است، اما برای یک کارخانه دار، 70، 80 میلیون می تواند رقم درشتی باشد.

او معتقد است راهکار ماجرا این است که همچنان معافیت های مالیاتی برقرار شود، دولت حداقل 50 درصد از هزینه های برپایی نمایشگاه را متقبل شود، همچنین سیاست های تشویقی صادراتی که چند سالی قطع شده است، دوباره برقرار شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]