اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950616116015500

بهره وری پایین نیروی کار در صنعت نساجی

کد: 13950616116015500

http://goo.gl/tmKa1C

، تهران , (اخبار رسمی): صنعت نساجی یکی از صنایع اشتغالزای ایران است که از سال های گذشته به دلیل عدم استفاده از تکنولوژی های جدید و نیروی کار ارزان با این مشکل مواجه شده است.

بهره وری پایین نیروی کار در صنعت نساجی

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، احمدکیمیایی اسدی عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران گفت: از سال های پیش در صنعت نساجی به تورم نیروی کار دچار هستیم و یکی از دلایل آن عدم استفاده از ماشین آلات و فناوری جدید در این صنعت است. ماشین آلات صنعت نساجی که در حال حاضر در کارخانجات نساجی مورد استفاده قرار می گیرند، مجهز به فناوری های دو سه نسل پیش هستند. در دیگر کشورهای دنیا از  ماشین آلاتی استفاده می کنند که مجهز به تکنولوژی های جدید تر است و نیروی انسانی کمتری روی خط های تولید مشغول به کارند. بهره وری به همین دلیل در خطوط تولید نساجی ایران در مقایسه با خطوط تولید در دیگر کشورها کاهش یافته است.

کیمیایی با اشاره به اینکه تحریم ها عامل اصلی عدم تجهیز خطوط تولید به ماشین آلات با فناوری های جدید است گفت: غیر از تحریم ها نیروی کار ارزان در کشور باعث شده است که همکاران ما در صنعت نساجی به فکر استفاده از ماشین آلات جدید برای کاهش نیروی انسانی و افزایش بهره وری نیفتند. کاهش قدرت رقابت پذیری محصولات صنعت نساجی ایران ریشه در این بهره وری پایین در این صنعت دارد. نیروی کار زیاد اما غیرمتخصص و غیر فنیست. هزینه تمام شده محصولات صنعت نساجی ایران با توجه به این مسائل بالاست و قدرت رقابت با محصولات سایر کشورها را در بازار داخلی هم از دست داده ایم. صنعت نساجی ایران بیشتر به کارگر ساده و تکنسین نیاز دارد تا مهندس نساجی و از طرفی دیگر مهندسان نساجی هم آموزش های تئوریک می بینند و قابلیت انجام فعالیت موثر در صنعت نساجی را ندارند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران درباره تسهیلات دهی وزارت صنعت به بنگاه های کوچک و متوسط گفت: تسهیلات در نظر گرفته شده برای این بنگاه ها 16 هزار میلیارد تومان است. این عدد در مقایسه با رقمی که بانک ها مدعی پرداخت آن به عنوان تسهیلات در سال هستند بسیار کم است. بانک ها مدعی اند در سال 400 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می کنند و با این وجود، بخش صنعت هم چنان در رکود است و رونق به تولید بازنگشته است. برای خروج از رکود باید تسهیلات بیشتری در نظر گرفت تا علاوه بر صنایع کوچک و متوسط، صنایع پیشران هم به حرکت در بیاید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]