اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950616116395500

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق تهران مطرح کرد

جذب 5برابری گردشگری در برنامه ششم

کد: 13950616116395500

http://goo.gl/kFWFFo

، تهران , (اخبار رسمی): برنامه ششم توسعه درحال حاضر در کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی درحال پیگیری است تا جمع بندی های نهایی صورت گیرد و برنامه برای مصوب شدن به صحن علنی برود.

جذب 5برابری گردشگری در برنامه ششم

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، برنامه ششم توسعه درحال حاضر در کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی درحال پیگیری است تا جمع بندی های نهایی صورت گیرد و برنامه برای مصوب شدن به صحن علنی برود؛ یکی از این کمیسیون های تخصصی گردشگری است که افق های پنج ساله آینده کشور در آن درحال هدفگذاری است. درباره این هدفگذاری ها و نتایج آن با محسن مهرعلیزاده رئیس کمیسیون گردشگری اتاق تهران، گفت و گو کرده ایم:

آیا شما در جریان بازنگری های صورت گرفته در برنامه ششم در حوزه گردشگری هستید؟

تا آن جایی که می دانم اتاق ایران نماینده ای را در جلسات بازنگری برنامه ششم داشت و نقطه نظرات بخش خصوصی از سوی این نماینده در بخش های مختلف مطرح شد؛ ما هم به عنوان کمیسیون گردشگری اتاق تهران نقطه نظرات خودمان را از طریق هیات ریسه اتاق تهران به اتاق ایران ارائه دادیم تا در جلسات بازنگری طرح شود.

هدفگذاری برنامه ششم در حوزه گردشگری به چه صورت است؟

درحال حاضر هدفگذاری که صورت گرفته در برنامه 5 برابر کردن تعداد گردشگر و 5 برابر شدن درآمد کشور در این راستا است.

به نظر شما این هدفگذاری درست است؟

این هدفگذاری باتوجه به اینکه نشان می دهد تفکر دولت پیشرو است و دولت به دنبال کسب درآمدهای بیشتر از راه های غیرنفتی است، بسیار مثبت است. شما توجه داشته باشید با افزایش درآمد گردشگری در کشور علاوه بر منافع بیشتری که برای کشور حاصل می شود ما از نظر فرهنگی و جایگاه کشور نیز رشد می کنیم و کشورمان بیش از گذشته به جهانیان معرفی می شود که این اتفاق مهمی است.

اما آیا این هدفگذاری اجرایی هم هست؟

مشکل همین جاست که در برنامه ابزارهای لازم برای اجرایی شدن این هدفگذاری ها دیده نشده است، برای مثال در برنامه مشوق های لازم برای سرمایه گذاری و جذب سرمایه در حوزه گردشگری دیده نشده است همانند آن چیزی که برای صادرات در نظر گرفته می شود. همچنین برنامه به گونه ای در حوزه گردشگری تنظیم شده که شاهد پررنگ تر شدن حضور بخش خصوصی در صنعت گردشگری نیستیم درحالی که این یک واقعیت است که بدون حضور بخش خصوصی عملا توسعه صنعت گردشگری به هیچ نقطه ای نخواهد رسید و پیشرفتی نمی کند. نمایندگان دولت و مسئولان سازمان میراث فرهنگی باید در نظر داشته باشند که مجری برنامه بخش خصوصی خواهد بود و برای رخ دادن این اتفاق باید مشوق های لازم در نظر گرفته شود و بسترهای لازم فراهم شود. دولت باید مسیر را به گونه ای هموار کند که سرمایه گذار که مهم ترین دغدغه اش کسب منافع بیشتر است برای سرمایه گذاری و حضور تشویق شود. اگر این اتافق ها نیفتد ما عملا شاهد برنامه ای خواهیم بود که هدفگذاری های خوبی دارد ولی اجرایی نیست.

 فکر می کنید در زمان باقی مانده تا تصویب برنامه چه اقداماتی باید صورت گیرد؟

به اعتقادم نمایندگان دولت که در تکمیل این برنامه و جلسات بازنگری شرکت می کنند و در کمیسیون ها تخصصی حضور دارند باید از نظرات بخش خصوصی و مشورت های بخش خصوصی بیشتر استفاده و آن ها را به جلسات منتقل کنند تا با بحث های کارشناسی بهترین نتیجه حاصل شود؛ مثلا در حوزه گردشگری باید از نظرات تشکل های فعال در حوزه صنعت گردشگری و اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بهتر استفاده و نظرات منتقل شود تا در برنامه اصلاحاتی صورت گیرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی