اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950617116715735

5 دانشگاه ایرانی درفهرست برتر QS

کد: 13950617116715735

http://goo.gl/yxPPMf

، تهران , (اخبار رسمی): 5 دانشگاه ایرانی درفهرست دانشگاه های برتر QS قرار گرفتند.

5دانشگاه ایرانی درفهرست برتر QS

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت علوم ،در آخرین رتبه بندی QS به عنوان یکی از معتبرترین  نظام رتبه بندی بین المللی در سال 2017-2016 پنج دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در این رتبه بندی قرار گرفتند.

 دانشگاه صنعتی شریف با کسب رتبه در بازه 440 – 431، دانشگاه علم و صنعت در اولین حضور خود با کسب رتبه در بازه 500 – 491 ، دانشگاه صنعتی امیرکبیر در اولین حضور خود با کسب رتبه 550 – 501 ، دانشگاه تهران با کسب رتبه در بازه 600 – 551 و دانشگاه شهید بهشتی در اولین حضور خود با کسب رتبه 701 توانستند در جمع 916 دانشگاه برتر جهان قرار بگیرند که حضور سه دانشگاه از ایران برای اولین بار در رتبه بندی جهانی  QS نشان از توجه دانشگاه های تراز اول کشور به بحث رتبه بندی های بین المللی است و نوید بخش حضور سایر دانشگاه های کشورمان در ترازهای جهانی ارزیابی می شود.

گفتنی است بر اساس رتبه بندی جهانی لایدن ، 14 دانشگاه و بر اساس رتبه بندی تایمز 8  دانشگاه ایران در فهرست یک درصد دانشگاه های برتر و تاثیر گذار دنیا قرار دارند.

گزارش ها حاکیست در رتبه بندی دیگری نیز 35 دانشگاه ایران شامل 14 دانشگاه جامع،  10 دانشگاه و موسسه تحقیقاتی علوم پزشکی، 8 دانشگاه صنعتی ، 2 دانشگاه غیر متمرکز و یک پژوهشگاه از جمهوری اسلامی ایران در جمع موثرترین دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی جهان قرار گرفتند.

 بر اساس گزارش پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، رتبه بندی موسسه QS بر اساس شش شاخص اعتبار علمی دانشگاه، اعتبار افراد شاغل در مجموعه های دانشگاه و مجموعه های ذیربط ، استناد به مقالات اعضای هیئت علمی، نسبت هیئت علمی به دانشجو، نسبت هیئت علمی بین المللی به داخلی و نسبت دانشجویان بین المللی به داخلی صورت می گیرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

لازم است در هر زمان تحلیل دقیق و صحیحى از وضعیت و جایگاه تاریخى آموزش عالى داشته باشیم. این علم و آگاهى به دلیل اینکه براى تعیین نحوه و خط مشى حرکت آتى این بخش ضرورى است، موجب وحدت نظر و تحلیل همگان با دست‏اندرکاران آموزش عالى کشور مى‏شود. ما براى سهولت، تاریخ آموزش عالى ایران را به سه دوره باستانى، میانى و اخیر یا معاصر تقسیم نموده‏ایم. بر مبناى اطلاعات در دست، در زمان داریوش، مدرسه پزشکى «سائیسم» جهت تربیت طبیب با کتابخانه‏اى معتبر دایر بوده است. مجمع علمى همدان نیز در آن زمان با 100 نفر عالم و دانشمند به فعالیت مشغول بوده است. علاوه بر اینها از فرهنگستان اردشیر نیز در شهر سارد ذکر به میان آمده است. مدارس دوره ساسانى مثل ریواردشیر به انتقال معارف آن عصر و تربیت دانشمند مشغول بوده‏اند. شاخص‏ترین سابقه آموزشى موجود و در دسترس در دوران باستانى را مى‏توان تشکیل و تأسیس مدرسه «جندى شاپور» در شرق محل فعلى شوش توصیف نمود. این مدرسه که 500 سال عمر کرده، پایدارترین مدرسه عالى در تاریخ ایران بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش