اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950617117895500

رییس سندیکای تولیدکنندگان سرنگ و سرسوزن ایران:

هزینه تولید،توان رقابت تولیدکننده را می گیرد

کد: 13950617117895500

http://goo.gl/iN1ICq

، تهران , (اخبار رسمی): اصولا سرنگ و سرسوزن در بیمارستان ها پخش می شود اما از آنجایی که بیمارستان پول ندارند و به شرکت های پخش بدهکار هستند، این شرکت ها هم توزیع و فروش به بیمارستان ها را متوقف کرده اند.

هزینه تولید،توان رقابت تولیدکننده را می گیرد

به گزارش اخباررسمی به نقل روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، تا چند سال پیش، سرنگ های چینی در کشور بیداد می کرد و شایعه ها هم بر آن دامن می زد. تا اینکه سه سال پیش اخبار بیشتری درباره بی کیفیت بودن این سرنگ های چینی منتشر شد. سال 92، در اوج این اخبار بود که فریدون بلغاری، مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد گفت: متاسفانه در تماس‌های مردمی به سازمان استاندارد گزارش شکستن این نوع سرنگ‌ها در بدن بیماران اعلام شد. البته بعد از این ماجرا واردات سرنگ به کشور ممنوع شد. همان زمان، رسول دیناروند که رییس سازمان غذا و دارو بود، اعلام کرد: در تولید سرنگ داخلی مازاد هم داریم و واردات سبب شده است برخی تولیدکنندگان با مشکل مواجه شوند و به همین دلیل وزارت بهداشت استفاده از سرنگ وارداتی را در همه بیمارستان ها ممنوع اعلام کرده است.

خالد روئین‌تن، رییس سندیکای تولیدکنندگان سرنگ و سرسوزن ایران درباره مشکلات تولیدکنندگان سرنگ گفت: چندین سال بود سرنگ چینی وارد کشور می شد، اما حالا دو سالی می شود که دولت اجازه ورود نمی دهد. ولی حالا مشکل در فروش این محصول وجود دارد.

به گفته رویین‌تن، به دلیل عدم وجود نقدینگی در بخش های درمان و بیمارستان، رکود در بازار رخ داده است. او ادامه داد: اصولا سرنگ و سرسوزن در بیمارستان ها پخش می شود. اما از آنجایی که بیمارستان پول ندارند و به شرکت های پخش بدهکار هستند، این شرکت ها هم توزیع و فروش به بیمارستان ها را متوقف کرده اند.

براساس صحبت های او، به هرحال سرنگ و سرسوزن چیزی نیست که در بازار عرضه شود، به همین دلیل هم مشکل نقدینگی و بدهی بیمارستان ها باید حل شود، تا خرید و فروش در این صنف به جریان بیفتد.

رییس سندیکای تولیدکنندگان سرنگ و سرسوزن ایران همچنین ادامه داد: البته قرار شده تا وزارت بهداشت نقدینگی تزریق کند تا این مشکل بیمارستان هم حل شود. به هرحال زمانی که فروش کم باشد، سیستم تولید هم بهم می ریزد.

او همچنین درباره صادرات سرنگ ایرانی اضافه کرد: قیمت تمام شده در ایران بالاست، به همین دلیل هم محصول ایرانی قدرت رقابت با کالای خارجی را ندارد. در این مدت هم مقدار ناچیزی تنها به کشورهای همسایه صادر شده است. به هرحال، تولیدکننده ایرانی با 30 درصد حق بیمه ای و هزینه های دیگر که باید بپردازد و همچنین با وجود جواز های مختلف و گوناگون نمی تواند رقیب کشوری مانند چین شود که قیمت محصولاتش پایین است و دولتش برای صادرکننده هایش 30 درصد جایزه صادراتی می گذارد.

 با این حال، به گفته رویین تن، کیفیت سرنگ های ایرانی مطلوب است. گروه ها و کشورهایی برای خرید تا پای میز مذاکره می آیند، اما زمانی که بحث قیمت می شود، منصرف می شوند. او ادامه داد: به این ترتیب در حال حاضر، عمده تولید سرنگ به مصرف داخلی می شود، اما حالا هم بیمارستان کمتر و به روز خرید می کنند که این موضوع به تولیدکننده آسیب می زند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]