اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950618118575500

بدهی 12هزارمیلیاردتومانی به نیروگاه های برق

کد: 13950618118575500

http://goo.gl/4U9kDv

، تهران , (اخبار رسمی): وزارت نیرو نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه های تولید پراکنده را 10 درصد افزایش داده است. این در حالی است که این وزارت خانه بیش از 12 میلیارد تومان به بخش خصوصی بدهی دارد.

بدهی 12هزارمیلیاردتومانی به نیروگاه های برق

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، صالحی نائب رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران در این باره گفت:  افزایش 10 درصدی قیمت خرید تضمینی برق نیروگاه‌های تولید پراکنده در سال‌جاری اتفاق خوبی است اما مشکل نیروگاه های بخش خصوصی در رابطه با وزارت نیرو بحث دیرکرد پرداخت ها و معوقات وزارت خانه است. افزایش نرخ خرید تضمینی برق پراکنده برای نیورگاه های 8 مگاوات و 10 مگاوات و نیروگاه های کوچک تولید برق خوب است اما مسئله اصلی پرداخت بدهی های وزارت خانه به بخش خصوصی است.

صالحی با اشاره به اینکه به طور حتم افزایش نرخ خرید تضمینی برق به رشد سرمایه گذاری و توسعه نیروگاه های کوچک منجر می شود گفت: توسعه نیروگاه های کوچک در بسیاری از مناطق کشور لازم است و در برخی مناطق در خطوط انتقال می توان با راه اندازی نیروگاه های کوچک انتقال دیگر پایگاه های انرژی را کاهش داد. برای افزایش نرخ خرید تضمینی برق پراکنده و تحقق این هدف جانبی باید از دولت تشکر کرد اما وزارت خانه نباید پرداخت فاکتورهای برق را به تاخیر بیندازد. تاخیر وزارت خانه در پرداخت مطالبات نیروگاه های خصوصی باعث افزایش بهره وام این نیروگاه ها شده است. بخش خصوصی برای پیشبرد پروژه هایش وام گرفته است و تاخیر در پرداخت اقساط منجر به جریمه این بخش شد هاست.

صالحی با اشاره به بدهی بیش از 12 هزار میلیارد تومانی وزارت خانه به نیروگاه های برق گفت: بخش اعظم بدهی وزارت نیرو، مطالبات معوق نیروگاه های بزرگ برق در کشور است و سهم نیروگاه های کوچک و تولید پراکنده برق از 12 هزارمیلیارد تومان بدهی این وزارت خانه کمتر است.

گفتنی است وزارت نیرو با 33 هزار میلیارد تومان بدهی به بانک ها و پیمان کاران و تامین کنندگان و 15 هزار میلیارد تومان کسری سرمایه گذاری به دولت یازدهم تحویل داده شده است و این وزارت خانه یکی از پر مشکل ترین وزارت خانه هاست.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]