اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950620119625500

عضو هیات نمیاندگان اتاق تهران:

پیوستن به اف ای تی اف یک ضرورت است

کد: 13950620119625500

http://goo.gl/XkV5xq

، تهران , (اخبار رسمی): پیوستن به قوانین بین المللی نه تنها برای ایران که برای همه کشورها یک ضرورت است منتها کشورها با در نظر گرفتن شرایط خود و حفظ منافعشان همیشه این کار را می کنند

پیوستن به اف ای تی اف یک ضرورت است

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، عباس آرگون عضو هیات نمیاندگان اتاق تهران می گوید ایران بدون عضویت در اف ای تی اف (FATF ) نمی تواند با دنیا ارتباط داشته باشد و این اقدام دولت یک ضرورت است.

او گفت: نمی توانیم انتظار داشته باشیم که با دنیا تعامل داشته باشیم و ارتباط ولی قوائد جهانی را رعایت نکنیم و آن ها را نپذیریم؛ اگر ایران به عضویت اف ای تی اف در نیاید عملا به معنی آن است که راهی برای مراودات بانکی، مالی، فاینانس خارجی و... به وجود نخواهد آمد.

وی ادامه ادامه داد: اگر به دنبال جذب سرمایه گذاران خارجی هستیم و به دنبال نشان دادن شفافیت های مالی در کشورمان و همچنین مبارزه با پولشویی و... پیوستن به اف ای تی اف یک قائده است که در حال حاضر نیز همه کشورهای جهان به جز ایران و کره شمالی به ان پیوسته اند و حالا نیز شرایطی پیش آمده که ایران نیز از لیست سیاه خارج شود و به این قائده جهانی بپیوندد و همگام با دنیا عمل کند.

آرگون با بیان اینکه البته در این بین مسئولان کشورمان باید مراقبت کنند که اطلاعات مازاد بر اطلاعاتی که کشورهای دیگر به این کنوانسیون می دهند، ارائه نکنند، درباره نگرانی هایی که شکل گرفته است، اظهارکرد: دولت و مسئولان کشور باید موضوع اف ای تی اف و ضرورت های اصلی آن را به خوبی و شفافیت کامل تبین کنند تا نگرانی ها از بین برود، از سوی دیگر باید توجه داشت که نباید همه چیز را در کشور سیاسی کنیم و با چوب سیاست بزنیم، وقتی موضوعی تا به این حد علمی، تخصصی و کارشناسی است باید در همین سطح بررسی شود و نه اینکه بهانه ای برای مخالفت با دولت و عملکرد دولت و... باشد.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به تصویب قانون مبارزه با پولشویی و مبارزه با تروریسم در مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام دولت برای عضویت اف ای تی اف کار غیرقانونی نیست زیرا دو قانون پیش زمینه آن در مجلس به تصویب رسیده است بنابراین اقدام کنونی دولت کاملا قانونی  و بر طبق مصوبات مجلس شورای اسلامی است.

آرگون خاطرنشان کرد: پیوستن به قوانین بین المللی نه تنها برای ایران که برای همه کشورها یک ضرورت است منتها کشورها با در نظر گرفتن شرایط خود و حفظ منافعشان همیشه این کار را می کنند و به اعتقاد من ایران هم باید در پیوستن به اف ای تی اف این موضوع را در نظر بگیرد تا نگرانی ها در داخل نسبت به خروج اطلاعات از کشور و.... نیز ار بین برود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]