اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950621120945696

مدیرعامل سازمان انتقال خون تاکید کرد

تکریم اهداکنندگان مستمر خون

کد: 13950621120945696

http://goo.gl/VIDxXm

، تهران , (اخبار رسمی): مدیران انتقال خون سراسر کشور باید اتخاد تدابیر لازم برای تکریم اهداکنندگان خون، به ویژه اهداکنندگان مستمر را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند.

تکریم اهداکنندگان مستمر

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان انتقال خون، علی اکبر پورفتح اله، مدیرعامل سازمان انتقال خون، با بیان این موضوع و با تاکید ویژه بر اهمیت تکریم اهداکنندگان خون گفت: هر اهدا کننده باید فضای مناسبی برای استراحت به مدت 10 تا 15 دقیقه داشته باشد و این بهترین زمان برای تاثیر گذاری بر روی اهدا کننده و همراهان وی است. تبدیل یک اهداکننده به اهدا کننده مستمر خون را می توان با ارتباط خوب همکاران اهدا و در اختیار قرار دادن اطلاع کافی به همراهان آنها در این 15 دقیقه طلایی رقم زد.

مدیرعامل سازمان با ذکر این نکته که اهداکنندگان خون که به سن معافیت از اهدای خون رسیده اند، سال های بسیار سازمان را برای تامین خون مورد نیاز جامعه همراهی کرده اند، گفت: انصاف این است که در این دوران انتقال خون آنان را همراهی کند و باید همه مدیران سازمان برای تکریم ویژه این عزیزان برنامه ریزی کنند.

پورفتح اله در ادامه سخنان خود گفت: استفاده از برنامه ریزی و اطلاع رسانی قبل از فرستادن تیم های سیار به مناطق مختلف شهری می تواند اهدای خون آگاهانه را که هدف سازمان انتقال خون است،

پورفتح اله با اشاره به این که بهترین و کاربردی ترین روش برای نوشتن دستورالعمل روش انجام استاندارد کارها (sop)استفاده از افرادی است که از ابتدا فرآیند های مختلف کار را دنبال می کنند، افزود: همه ی نظرات در مورد sop ها باید توسط مدیران استانی از سراسر کشور جمع آوری شود و به صورت طرح کلی و یکسان در اختیار ستاد مرکزی قرار گیرد. وی همچنین افزود: دستور العملی که از درون سازمان تدوین می شود بسیار کاربردی تر از دستور از بالا خواهد بود.

پورفتح اله در ادامه با مهم خواندن سازمان های مردم نهاد گفت: ارتباط همه ادرات کل انتقال خون سراسر کشور با خیرین و سازمانهای مردم نهاد می تواند قدرت عظیم و نهفته ای را در سازمان ایجاد کند که در پیشبرد اهداف سازمانی  بسیار کمک کننده خواهد بود.

مدیر عامل سازمان انتقال خون با اشاره به ناکافی بودن نیروهای سازمان در بحران گفت: پیشرفت یا گسترش منابع انسانی بحث مهمی در دنیای مدیریت امروز است. در کشورهایی مانند فرانسه سازمانها موظفند که کلاسهای بازآموزی و ضمن خدمت خود را برای بروز رسانی اطلاعات علاوه بر پرسنل شاغل، به نیروهایی که در گذشته در آن سازمانها مشغول به کار بودند نیز اختصاص دهند، زیرا معتقدند از این نیروها می توان بدون صرف هزینه مجدد در مراکز دیگری استفاده کرد؛ بر این اساس به نظر می رسد پیگیری آموزش و بازآموزی نیروهای طرحی پس از پایان طرح در کنار بازنشستگان با تجربه می تواند ذخیره ی با ارزشی برای نیروی انسانی سازمان انتقال خون ایران در مواقع بحرانی باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان انتقال خون ایران

با توجه به سابقه درخشان فعالیتهای پزشکی در کشور ما به ویژه در میان کشورهای منطقه، به کارگیری روش های نوین درمانی و استفاده از علوم روز دنیا به منظور درمان بیماران، همواره مورد توجه پزشکان ایرانی قرار داشت؛ و پرواضح است که طب انتقال خون و به عبارتی نجات زندگی بیماران و مصدومین نیازمند به خون از طریق تزریق خون و فراورده های آن نیز از این قاعده مستثنی نبود. بر اساس شواهد و قرائن موجود، سابقه اولین تزریق خون در کشور ما به سالهای ابتدایی دهه 20 هجری شمسی بر میگردد. در واقع در این سالها با توجه به نوپا بودن طب انتقال خون و ناآشنا بودن اذهان عمومی با این مقوله، دریافت خون از داوطلبان برای تزریق به بیماران به سختی انجام می گرفت و راضی کردن افراد برای دادن خون عمدتا به ابتکار عمل پزشک بستگی داشت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان