اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950621121985990

پروژه متروی پایتخت متوقف نمی شود

کد: 13950621121985990

http://goo.gl/Lfe1iD

، تهران , (اخبار رسمی): مدیریت شهری با تمام توان، پشت سر پروژه مترو ایستاده و اجازه نخواهد داد وقفه ای در حرکت پر سرعت موجود به وجود بیآید

پروژه متروی پایتخت توقف نمی کند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، قائم مقام شهردار تهران با تأکید بر این که مدیریت شهری با تمام توان، پشت سر پروژه مترو ایستاده و اجازه نخواهد داد وقفه ای در حرکت پر سرعت موجود به وجود بیآید، گفت: پروژه متروی پایتخت روی ریل افتاده و نباید اجازه بدهیم برخی مسائل و مشکلات، روند این شتاب را كُند کند.

عیسی شریفی با اعلام این که خط 7 مترو باید هر چه زودتر ریل گذاری شده و تا سی ام آذر آماده مسافرگیری شود، افزود: این خط باید در اسرع وقت این امکان را داشته باشد که از بزرگراه هجرت تا میدان صنعت را بدون توقف در طول آن طی نماید، ضمن این که 8 ایستگاه خط 7 که 6 ایستگاه آن در مرحله نازک کاری قرار دارند نیز به زودی آماده می شود.

حفاری 20 کیلومتر تونل خط 6 مترو در یک سال

پیش از سخنان قائم مقام شهردار تهران، معاون شهردار تهران با اعلام این که در مجموعه شهرداری تهران، همه همت تلاش خود را به کار بسته ایم تا پروژه مترو را به عنوان اولویت اول پایتخت هر چه زودتر به اتمام برسانیم، اظهار کرد: تمام تلاش و توان خود را به کار گرفته ایم تا خطوط 6 و 7 مترو و متروی فرودگاه حضرت امام (ره) را در موعد مقرر به پایان برسانیم.

مازیار حسینی با تأکید بر این که در خط 6 مترو از 25 اتصال، تنها دو اتصال باقی مانده که تا آخر شهریور متصل          می شود، تصریح کرد: در یک سال گذشته، بیش از 20 کیلومتر و دقیقاً 20 هزار و 45 متر تونل در خط 6 مترو حفاری و 15 کیلومتر نیز لاینینگ شده که در فاز نخست، 8 و نیم کیلومتر از قطعه جنوبی به همراه 6 ایستگاه مورد افتتاح قرار می گیرد.

وی در ادامه این جلسه که موضوع وضعیت کارخانه واگن سازی مترو نیز در آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت، اضافه کرد: جهت گیری این مجموعه صنعتی متناسب با منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در مورد اقتصاد مقاومتی و مبتنی بر تولید ملی و اقتصاد درون زاست، ضمن این که این مجموعه، هم از نظر کمّی و هم از نظر کیفی، جای رشد و پیشرفت دارد.

ساخت مترو در یک سال برابر با 27 سال تاریخ متروی پایتخت

معاون شهردار تهران با اشاره به این که کارخانه واگن سازی مترو با تلاش بیشتر قادر است، نه تنها قطار مورد نیاز متروی شهر تهران، بلکه قطار مورد نیاز متروی شهرهای سراسر کشور را نیز تأمین کند، اظهار کرد: البته نگاه ما در مجموعه واگن سازی متروی تهران به عنوان یک مجموعه تخصصی دانش بنیان، نگاه به بازارهای جهانی و صادرات قطار مترو به خارج از کشور است.

مازیار حسینی با بیان این که در حال حاضر، 1200 دستگاه واگن مترو بر روی ریل های شبکه متروی تهران در حال حرکت هستند،  تصریح کرد: از اسفند سال گذشته تا کنون، 88 دستگاه واگن مترو در دو مرحله به ناوگان ریلی تهران اضافه شده و تا آخر شهریور و در آستانه سال جدید تحصیلی نیز 58 دستگاه واگن دیگر مترو نیز وارد ناوگان ریلی تهران می شوند.

وی در پایان با تأکید بر این که علاوه بر 58 دستگاه واگن جدید مترو با ظرفیت حدود 200 هزار مسافر، 50 دستگاه اتوبوس تک کابین و 44 دستگاه اتوبوس برقی با ظرفیت حدود 100 هزار مسافر و نیز یک هزار تاکسی هیبریدی با ظرفیت حدود 50 هزار مسافر به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت اضافه می شود، خاطرنشان کرد: در آستانه بازگشایی مدارس و دانشگاه ها، در مجموع بالغ بر 350 هزار نفر به ظرفیت ناوگان حمل و نقل شهری تهران اضافه می شود.  

گفتنی است در این جلسه کاری که دکتر حسین محمد پورزرندی مدیرعامل بانک شهر به عنوان حامی پروژه های مترو نیز در آن حضور داشت، مهندس هابیل درویشی مدیرعامل شرکت متروی تهران با ارائه گزارشی از پروژه های در دست ساخت مترو گفت: ایستگاه متروی فرودگاه حضرت امام (ره)، ویترین کشور است، ضمن این که در طول یک سال به اندازه 27 سال تاریخ متروی پایتخت در تهران مترو ساخته شده و در دست ساخت است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران

حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، بالاترین مرجع در شهرداری تهران است که مسئولیت سیاست گذاری، هماهنگی، برنامه­‌ریزی و کنترل عملکرد حمل و نقل و ترافیک شهر تهران را برعهده دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه