اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951117231945990

آمادگی مدیریت شهری تهران برای احداث متروی اسلامشهر

کد: 13951117231945990

https://goo.gl/tuAuxx

، تهران , (اخبار رسمی): معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از آمادگی مدیریت شهری تهران برای آغاز عملیات احداث خط متروی تهران – اسلامشهر در صورت پرداخت اعتبارات مورد نیاز از سوی دولت خبر داد و گفت: با ساخت این خط، اسلامشهر به عنوان دومین شهر پر جمعیت استان با نیم میلیون جمعیت از طریق مترو به تهران متصل می شود.

آمادگی مدیریت شهری تهران برای احداث متروی اسلامشهر

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، دکتر مازیار حسینی افزود: 120 هزار نیروی شاغل در شهر نیم میلیون نفری اسلامشهر، هر روز برای کار به تهران رفت و آمد می کنند که اتصال این شهر از طریق مترو، می تواند 240 هزار رفت و برگشت روزانه با وسایل نقلیه شخصی در مسیر تهران – اسلامشهر از طریق مترو را تحت پوشش قرار دهد.

وی با اشاره به این که متروی تهران – اسلامشهر مانند متروی تهران –  کرج، خط کاملاً مستقلی است، اظهار کرد: انتهای خط متروی اسلامشهر – تهران به ابتدای خط 3 مترو در محل ایستگاه متروی آزادگان منتهی می شود و مسافران با ادامه مسیر از طریق خط 3 مترو به طول 37 کیلومتر، می توانند به راحتی به جنوب غرب، مرکز و شمال شرق تهران دسترسی داشته باشند.

دکتر حسینی با بیان این که مطالعات اجرایی خط متروی تهران – اسلامشهر آغاز و جانمآیی 6 ایستگاه این خط انجام شده، تصریح کرد: با اتصال اسلامشهر به تهران از طریق مترو، بخش قابل توجهی از ترددهای روزانه در محورهای پر ترددی همچون آیت الله سعیدی کاسته شده و حجم ترافیک و آلودگی هوا در این محورها به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می یآبد.

معاون شهردار تهران در پایان با تأکید بر این که طول خط متروی تهران – اسلامشهر از ایستگاه متروی آزادگان تا میدان قائم اسلامشهر بالغ بر 13 کیلومتر است، خاطرنشان کرد: همانطور که تأکید شد، مسیر 13 کیلومتری متروی تهران – اسلامشهر، در انتظار تأمین اعتبار مورد نیاز از سوی دولت است و به محض پرداخت بودجه لازم، عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران

حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، بالاترین مرجع در شهرداری تهران است که مسئولیت سیاست گذاری، هماهنگی، برنامه­‌ریزی و کنترل عملکرد حمل و نقل و ترافیک شهر تهران را برعهده دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه