اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951025219605990

رییس کمیته عمران شورای شهر در دیدار از مرکز کنترل ترافیک تهران خواستار شد

برای رانندگان متخلف به محض تخلف پیامک ارسال شود

کد: 13951025219605990

https://goo.gl/cx0RFd

، تهران , (اخبار رسمی): رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با حضور در مرکز کنترل ترافیک پایتخت از بخش های مختلف این مرکز دیدن کرد و از نزدیک با فعالیت های آن آشنا شد.

برای رانندگان متخلف به محض تخلف پیامک ارسال شود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، دکتر اقبال شاکری در ابتدای این دیدار و در جلسه ای با حضور معاون شهردار تهران گفت: با توجه به 1200 تا 1400 دستگاه خودروی جدیدی که هر روز وارد تهران می شوند، اگر دهها برابر پل صدر هم بزرگراه بسازیم، جوابگو نخواهد بود.
وی با اشاره این که این حجم خودرو که هر روز وارد معابر شهری می شود، تهران را به یک پارکینگ متحرک تبدیل نموده، اظهار کرد: ترافیک و آلودگی هوا، دو معضل بزرگ این کلان شهر است و هر اقدامی که در راستای توسعه حمل و نقل عمومی انجام شود، کم است.
دکتر اقبال شاکری با بیان این که تهران باید به شهری هوشمند تبدیل شود و به این منظور، می بایست نسبت به توسعه مراکز مدیریت هوشمند شهر و حمل و نقل شهری اقدام شود، تصریح کرد: کارهای ارزنده ای برای هوشمندسازی مدیریت ترافیک تهران انجام شده که انصافاً از این تلاش ها باید تقدیر و تشکر شود.
رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که کنترل هوشمند ترافیک از دو ویژگی بارز «بازدارندگی» و «اعتمادسازی» برخوردار است، تصریح کرد: البته راه اندازی یک سامانه پیامکی به این منظور که به محض وقوع تخلف و ثبت آن از طریق سیستم هوشمند، پیامک از سوی پلیس برای رانندگان متخلف ارسال شود، می تواند «اثربخشی» و «بازدارندگی» سیستم های هوشمند را دو چندان کند.
نصب دوربین های ثبت تخلف حرکات مارپیچ در سه بزرگراه پایتخت
معاون شهردار تهران نیز در این جلسه از مرکز کنترل ترافیک پایتخت به عنوان مرکزی شبانه روزی که هر 365 روز سال، فعال و مشغول به کار است، نام برد و گفت: مرکز کنترل ترافیک به عنوان دیده بان شهر و معابر شهری تهران، نقش برج مراقبت فرودگاه های بزرگ جهان را برای این کلان شهر ایفاء می کند و از این رو، از اهمیت استراتژیکی برخوردار است.
مازیار حسینی با اشاره به این که دیگر در هیچ کلان شهر پیشرفته ای در دنیا، ترافیک با حضور فیزیکی عوامل انسانی کنترل نمی شود، اظهار کرد: برای همین تا جای ممکن باید به سمت کنترل هوشمند ترافیک پیش برویم و ترافیک را شناور و سیال کنترل کنیم و به این منظور، پل صدر می تواند الگوی خوبی باشد.
وی با بیان این که تهران در مسیر تبدیل شدن به شهری هوشمند در حرکت است، تصریح کرد: در این راستا، 100 درصد بزرگراه های شهری و 80 درصد معابر شریانی شهر تحت پوشش دوربین های نظارت تصویری قرار می گیرند، ضمن این که نسبت به نصب تجهیزات جدید نظارتی از جمله دوربین های ثبت تخلف حرکات مارپیچ در سه بزرگراه آزادگان، شهید همت و نیایش نیز اقدام خواهد شد.
گفتنی است در این بازدید که با حضور دکتر شهریار افندی زاده قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار شد، مهندس ایلوش وزیری مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران، گزارشی از وضعیت حال حاضر تجهیز پایتخت به امکانات و تجهیزات سامانه های حمل و نقل هوشمند (ITS) ارائه نمود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران

حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، بالاترین مرجع در شهرداری تهران است که مسئولیت سیاست گذاری، هماهنگی، برنامه­‌ریزی و کنترل عملکرد حمل و نقل و ترافیک شهر تهران را برعهده دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه