اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951109227945990

معاون شهردار تهران در «جمع بندی حادثه پلاسکو» اعلام کرد

پایان عملیات آواربرداری؛ آغاز عملیات شناسایی

کد: 13951109227945990

https://goo.gl/OHq663

، تهران , (اخبار رسمی): معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با حضور در بخش خبری ساعت 21 شبکه یک سیما ، از موضوع ریزش ساختمان پلاسکو به عنوان یک بحث کاملاً تخصصی نام برد و گفت:ساختمان های فولادی از جمله ساختمان پلاسکو که اولین ساختمان بلندمرتبه تهران بود، در برابر حرارت به شدت آسیب پذیر هستند.

پایان عملیات آواربرداری؛ آغاز عملیات شناسایی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، دکتر مازیار حسینی افزود: حرارت شدید باعث شد تا ستون های ساختمان پلاسکو مقاومت خود را از دست داده و با تخریب پیش رونده ساختمان، سقف روی سقف خوابیده و فشرده شد و در نتیجه امتزاجی از آهن، بتون و مصالح اتفاق افتاد.

وی با اعلام این که مکانیزم تخریب ساختمان پلاسکو، تقریباً مشابه برج های دو قلوی نیویورک بود، تأکید کرد: البته در جریان زلزله های شیلی و ترکیه هم خرابی هایی مانند فرو ریزش ساختمان 17 طبقه پلاسکو در توده ای به هم پیوسته و در هم آمیخته با ارتفاع 20 متر را دیدیم.
آهن و بتون و مصالح مانند رشته های ماکارونی در هم رفته بودند
معاون شهردار تهران با اشاره به این که مقاومت فولاد در 30 دقیقه حرارت شدید تا 80 درصد افت می کند، اظهار کرد: ساختمان پلاسکو، ساختمانی پر از انواع البسه با مواد قابل اشتغال بود و البته انفجار کپسول های گاز معروف به پیک نیکی نیز که به وفور در ساختمان وجود داشت، مزید بر علت شد.
دکتر مازیار حسینی با بیان این که از دقایق اولیه حادثه، ستاد مدیریت بحران به ریاست شهردار محترم تهران در محل تشکیل شد، تصریح کرد: از اولین دقایق حادثه، همکاری بسیار خوبی بین بخش های مختلف اتفاق افتاد که این همراهی بین بخشی، صحنه هایی از «انسجام ملی» را رقم زد.
وی با تأکید بر این که حادثه ساختمان پلاسکو، اتفاقی خاص و نادر بود، اضافه کرد: فولاد بر اثر حرارت زیاد فشرده می شود و آهن و بتون و مصالح این ساختمان مانند رشته های ماکارونی در هم رفته و داخل هم شده بودند که همین موضوع عملیات    آواربرداری را به عنوان کاری کاملاً تخصصی بسیار دشوار نمود.
عملیات پلاسکو شامل جست و جو، نجات و آواربرداری بود
معاون شهردار تهران با اشاره به این که عملیات پلاسکو صرفاً به کار آواربرداری محدود نبود، بلکه همزمان شامل عملیات جست و جو، نجات و آواربرداری بود، اظهار کرد: در این عملیات، ایمنی و سلامت نیروهای عملیاتی موضوع بسیار مهمی بود و از این رو، حتی یک مجروح و مصدوم نیز در جریان عملیات نداشتیم.
دکتر مازیار حسینی با بیان این که عملیات آواربرداری را با طمأنینه و به دقت انجام داده و ریزترین نکات را نیز در آن رعایت نمودیم، تصریح کرد: این عملیات با به کارگیری دقیق ترین تکنیک های آواربرداری انجام شد و از این رو، در ساختمانی که مانند کوره مذاب داغ شده بود و بعد از گذشت 9 روز همچنان در آتش می سوخت، حادثه مجددی اتفاق نیفتاد.
وی در پایان با تأکید بر این که بخش های مختلف از جمله دادستان تهران و معاونان ایشان، نیروی انتظامی و پزشکی قانونی در همه مراحل عملیات پا به پای ما حضور داشتند، خاطرنشان کرد: هر چند عملیات آواربرداری تمام شده اما عملیات شناسایی و کار مطالعاتی آغاز شده و کار کارشناسی در خصوص شناسایی دلایل و عوامل اصلی وقوع این حادثه، شناسایی اموالی که در محل بر جای مانده و نیز شناسایی شهدای آتش نشان و سایر شهروندان جان باخته، ادامه دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران

حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، بالاترین مرجع در شهرداری تهران است که مسئولیت سیاست گذاری، هماهنگی، برنامه­‌ریزی و کنترل عملکرد حمل و نقل و ترافیک شهر تهران را برعهده دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه