اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950621122285500

نایب رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق تهران تاکید کرد

شفافیت مالی ومبارزه باپولشویی نیازبازارجهانی

کد: 13950621122285500

http://goo.gl/pzb7Rf

، تهران , (اخبار رسمی): مبارزه با پولشویی و ایجاد شفافیت های مالی جزو ضرورت های اولیه هر بازار مالی و اقتصادی است و در واقع FATF امکان مبارزه با پولشویی را در کشورهای مختلف و درسطح روابط مالی و بانکی جهان فراهم می کند.

شفافیت مالی ومبارزه باپولشویی نیازبازارجهانی

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، احمد کیمیایی اسدی عضو هیات نمایندگان اتاق تهران و نایب رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق تهران معتقد است پیوستن و عضویت در اف ای تی اف ( FATF) یا همان کارگروه اقدام مشترک علیه پولشویی به معنای به وجود آمدن شرایطی برای اتصال به سیستم بانکی جهان است و اگر ایران می خواهد بیشترین بهره را از دوران پساتحریم ببرد و سرمایه گذاران خارجی را جذب کند، باید به آن بپیوندد.

وی ادامه داد: اف ای تی اف در واقع قانون برنامه اقدام مالی مشترک در سطح جهان است که به این نام مشهور شده و هم اکنون به جز دو کشور ایران و کره شمالی که در لیست سیاه آن جای دارند بقیه کشورهای جهان آن را به رسمیت شناخته اند و ما امیدواریم که زمینه های پیوستن ایران هم هرچه زودتر فراهم شود.

او درادامه با اشاره به اینکه به رسمیت شناختن برخی از قوانین بین المللی پیش زمینه حضور کشورها درمجامع و بازارهای جهانی و... است، افزود: اگر به دنبال مراودات بانکی، مالی، تجاری، بازرگانی و جذب سرمایه گذار هستیم باید به قوانین بین المللی که اکثر کشورها در آن ها عضویت دارند ما هم بپیوندیم و اف ای تی اف یکی از آن هاست.

کیمیایی اسدی با بیان اینکه تمرکز اصلی این قانون بر مبارزه با پولشویی است،  تصریح کرد: مبارزه با پولوشویی و ایجاد شفافیت های مالی جزو ضرورت های اولیه هر بازار مالی و اقتصادی است و در واقع اف ای تی اف هم امکان مبارزه با پولشویی را در کشورهای مختلف و روابط مالی و بانکی سطح جهان فراهم می کند و شفافیت مالی بین المللی به وجود می آورد.

نایب رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق تهران در ادمه به تاثیرات داخلی عضویت در اف ای تی اف هم اشاره کرده و می گوید:« یکی از چالش های اقتصادی که درحال حاضر در کشور با آن رو به رو هستیم و تاثیرات منفی بسیاری به دنبال داشته است، پرونده های متعدد اختلاس های مالی است که به اعتقاد من با عضویت ایران در اف ای تی اف تا حدود زیادی جلوی آن گرفته می شود زیرا بانک ها مجبور به رعایت اصول استانداردهای جهانی برای مبارزه با پولشویی ها و ایجاد شفافیت می شوند و به این ترتیب تمامی جا به جایی های ریالی، ارزی و.. زیر ذربین قرار می گیرد و این خطا را به حداقل می رساند و جلوی تخلف ها را می گیرد.»

اسدی همچنین درباره نگرانی هایی که در روزهای گذشته از سوی برخی از افراد و ارگان ها اعلام شده است، می گوید:« وزیر اقتصاد و مسئولان دولتی قول و اطمینان داده اند که عضویت ایران در اف ای تی اف با رعایت کامل منافع ملی خواهد بود و سازمان ها و ارگان هایی که نگرانی هایی از این عضویت دارند با مشکل و چالشی رو به رو نخواهند شد.»

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، خاطرنشان کرد: در ماه های گذشته که از توافق هسته ای می گذرد بسیاری از بانک های ایران برای مراودات مالی و بانکی با ایران عدم عضویت ایران در اف ای تی اف را بهانه می کردند و اعلام می کردند که ریسک مالی و پولشویی در ایران بالاست و به همین دلیل نیز آن ها قادر به معاملات و جابه جایی های مالی با ایران نیستند ولی حالا با عضویت ایران جلوی این بهانه ها نیز گرفته خواهد شد و همه چیز برای استفاده بهتر از دوران پساتحریم فراهم می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]