اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950623122915735

مرکز پژوهشی گیاهان دارویی تأسیس می‌شود

کد: 13950623122915735

http://goo.gl/ElpI2C

، تهران , (اخبار رسمی): تفاهم نامه ایجاد مرکز پژوهشی بین انجمن تولیدکنندگان داروها و فرآورده‌های گیاهان داروئی و سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران منعقد شد.

مرکز پژوهشی گیاهان دارویی تأسیس می‌شود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت علوم ،به منظور تعامل صنعت با مراکز پژوهشی و همکاری‌های علمی بین بخش دولتی و خصوصی برای پیشبرد طرح‌های تحقیقاتی مرتبط با کشت و فرآوری گیاهان داروئی ، این تفاهم‌نامه به امضا رسید. 

فتح اله مضطرزاده، رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران میزبان نمایندگان انجمن تولیدکنندگان داروها و فرآورده‌های گیاهان دارویی بود. 

این تفاهم‌نامه با هدف ایجاد مرکز پژوهشی برای انجام طرح‌های تحقیقاتی پیرامون گیاهان دارویی با همکاری بین بخش دولتی و خصوصی به امضا رسید. 

همکاری برای حمایت و اجرای پروژه‌های تحقیقاتی– کاربردی مشترک مورد نیاز تا مرحله تبیین دانش فنی و اطلاع‌رسانی و استفاده از نتیجة تحقیقات انجام شده برای جلوگیری از تکرار پروژه‌های تحقیقاتی، بررسی میزان نیاز به فناوری‌های نوین از سوی کارشناسان طرفین و برنامه‌ریزی برای نیل به موارد اولویت‌دار و ارائه سمینارها و کنفرانس‌ها و همایش‌ها از جمله موارد مورد توافق بود. 

همچنین طی این تفاهم‌نامه بر انجام بازدید از مراکز علمی و تحقیقاتی و صنعتی همچون کارخانجات و مزارع کشاورزی، استفاده از امکانات آزمایشگاهی تخصصی، بالینی و توانمندی‌های علمی طرفین، تدوین و تألیف اسناد و مدارک علمی و تبادل آن‌ها و توسعه همکاری‌های مشترک ملی و بین‌المللی تاکید شد. 

تفاهم نامه ایجاد مرکز پژوهشی بین انجمن تولیدکنندگان داروها و فرآورده‌های گیاهان داروئی و سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران به امضای دکتر فتح اله مضطرزاده، رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران و جعفر میر فخرائی و وحید گرجی دبیر انجمن و عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان داروها و فرآورده‌های گیاهان داروئی رسید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

لازم است در هر زمان تحلیل دقیق و صحیحى از وضعیت و جایگاه تاریخى آموزش عالى داشته باشیم. این علم و آگاهى به دلیل اینکه براى تعیین نحوه و خط مشى حرکت آتى این بخش ضرورى است، موجب وحدت نظر و تحلیل همگان با دست‏اندرکاران آموزش عالى کشور مى‏شود. ما براى سهولت، تاریخ آموزش عالى ایران را به سه دوره باستانى، میانى و اخیر یا معاصر تقسیم نموده‏ایم. بر مبناى اطلاعات در دست، در زمان داریوش، مدرسه پزشکى «سائیسم» جهت تربیت طبیب با کتابخانه‏اى معتبر دایر بوده است. مجمع علمى همدان نیز در آن زمان با 100 نفر عالم و دانشمند به فعالیت مشغول بوده است. علاوه بر اینها از فرهنگستان اردشیر نیز در شهر سارد ذکر به میان آمده است. مدارس دوره ساسانى مثل ریواردشیر به انتقال معارف آن عصر و تربیت دانشمند مشغول بوده‏اند. شاخص‏ترین سابقه آموزشى موجود و در دسترس در دوران باستانى را مى‏توان تشکیل و تأسیس مدرسه «جندى شاپور» در شرق محل فعلى شوش توصیف نمود. این مدرسه که 500 سال عمر کرده، پایدارترین مدرسه عالى در تاریخ ایران بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | بهداشت و درمان