اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950623122935696

حضور ایران در کنگره بین المللی انتقال خون

کد: 13950623122935696

http://goo.gl/u37RKW

، تهران , (اخبار رسمی): سی و چهارمین کنگره انجمن بین المللی انتقال خون برگزار شد.

حضور ایران در کنگره بین المللی انتقال خون

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان انتقال خون سی و چهارمین کنگره انجمن بین المللی انتقال خون (ISBT) در دوبی برگزار شد.

در این کنگره علی اکبر پورفتح اله مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران،مهتاب مقصودلو قائم‌مقام و معاون آموزشی و پژوهشی موسسه عالی طب انتقال خون و عضو کارگروه اهدای خون ISBT و مصطفی مقدم؛ رئیس آزمایشگاه رفرانس ایمونوهماتولوژی سازمان انتقال خون و عضو هیات اجرایی کارگروه ایمونوهماتولوژی و کارگروه خون های نادر ISBT حضور داشتند.

این گزارش می افزاید، نخستین مقاله که در سی و چهارمین کنگره بین المللی انتقال خون ارایه شد، پژوهشی بود که  پورفتح اله مدیرعامل سازمان انتقال خون و  عبدالمجید چراغعلی دو تن از نویسندگان اصلی آن به همراه جمعی از همکاران انتقال خون هستند که با همکاری سازمان جهانی بهداشت منطقه و دفتر مرکزی این سازمان در ژنو انجام شده است. این مقاله که با عنوان وضعیت سلامت و کفایت خون در منطقه مدیترانه شرقی تهیه شده است، توسط  یتمگتا عبدالله، نماینده سازمان جهانی بهداشت در منطقه مدیترانه شرقی ارایه شد.

همچنین مقاله دیگری که پورفتح اله و  مقصودلو، معاون آموزشی و پژوهشی موسسه عالی طب انتقال خون نویسنده آن بودند، با عنوان عوامل خودکفایی خون سالم برپایه اهداکنندگان داوطلب توسط مقصودلو در این کنگره معتبر بین المللی ارایه شد.

مقصودلو از ایران، در این کنگره ریاست یکی از پنلها را با عنوان "سازماندهی و مدیریت" را بر عهده داشت و در کارگروه اهداکنندگان نیز تجربیات ایران را ارایه کرد.

در این کنگره مصطفی مقدم؛ رئیس آزمایشگاه رفرانس ایمونوهماتولوژی سازمان انتقال خون و عضو هیات اجرایی کارگروه ایمونوهماتولوژی و کارگروه خون های نادر ISBT سه سخنرانی با عناوین اهمیت الو انتی بادی های مهم از نظر بالینی، ارائه گزارش در کار گروه خون های نادر با عنوان چالشهای موجود در تهیه و حمل و نقل و هزینه تهیه یک کیسه خون منجمد و نیز در سخنرانی آخر به اهمیت تامین خون های نادر برای بیماران و وصل شدن به شبکه جهانی خونهای نادر ارائه کرد.

به گفته مصطفی مقدم از دیگر فعالیتهای ایران در این کنگره بین المللی ارائه گزارش با همراهی نماینده کشور برزیل در مورد تشکیل سامانه اطلاعاتی کشورهای عضو خونهای نادر برای 22 کشور و شناسایی فعالیتهای انجام شده در حوزه ایمنو هماتولوژی و خون های نادر برای کشورهای عضو می باشد.

رئیس آزمایشگاه رفرانس ایمونوهماتولوژی سازمان انتقال خون افزود در این کنگره با پیشنهاد هیات اعزامی از کشور سوئیس مقررشد سالانه 5 مورد از گروههای خونی نادر که تشخیص آنها نیاز به مشاوره و تحقیق بیشتری دارد جهت بررسی به کشور سوئیس ارسال و مشترکا مورد تحقیق و آزمایش قرار گیرد.

 پیش از این نیز سازمان انتقال خون ایران با توافقات انجام شده با کشور فرانسه برای نخستین بار موفق به تشخیص و تایید 3 گروه خونی بسیار نادر شده بود.

در ادامه مصطفی مقدم گسترش سامانه اطلاعاتی خون های نادر، صدور کارت معتبر برای اهدا کنندگان و دریافت کنندگان خون های نادر و تشکیل کارگاه های تخصصی در رابطه با گروه خون (Rh (D و زیر گروه های مرتبط با آن را از دیگر فعالیتهای این کنگره خواند.

این گزارش حاکی است در کنگره یاد شده بیش از 2800 نفر از شخصیتهای علمی از 97 کشور جهان شرکت داشتند. از سازمان انتقال خون کشور نیز، ضمن شرکت جمعی از همکاران، 2 مقاله برای سخنرانی و 15 پوستر علمی پذیرفته و ارایه شد.

شایان ذکر است سیده لیلا موسوی دهاقانی، دانشجوی موسسه عال آموزشی و پژوهشی طب انتقال خون، موفق به دریافت جایزه پژوهشی (گرانت) محققین جوان آکادمی در کنگره شد.دوره بعدی کنگره بین المللی انتقال خون سال 2018 در مونترال کانادا برگزار می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان انتقال خون ایران

با توجه به سابقه درخشان فعالیتهای پزشکی در کشور ما به ویژه در میان کشورهای منطقه، به کارگیری روش های نوین درمانی و استفاده از علوم روز دنیا به منظور درمان بیماران، همواره مورد توجه پزشکان ایرانی قرار داشت؛ و پرواضح است که طب انتقال خون و به عبارتی نجات زندگی بیماران و مصدومین نیازمند به خون از طریق تزریق خون و فراورده های آن نیز از این قاعده مستثنی نبود. بر اساس شواهد و قرائن موجود، سابقه اولین تزریق خون در کشور ما به سالهای ابتدایی دهه 20 هجری شمسی بر میگردد. در واقع در این سالها با توجه به نوپا بودن طب انتقال خون و ناآشنا بودن اذهان عمومی با این مقوله، دریافت خون از داوطلبان برای تزریق به بیماران به سختی انجام می گرفت و راضی کردن افراد برای دادن خون عمدتا به ابتکار عمل پزشک بستگی داشت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

جشنواره، نمایشگاه و همایش