اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950624125825500

معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت ، معدن و تجارت اعلام کرد

6هزارمیلیاردتومان، گردش مالی با کارت اعتباری

کد: 13950624125825500

https://goo.gl/lJedWh

، تهران , (اخبار رسمی): سال گذشته دولت در بحث تحریک تقاضا به فکر ایجاد کارت های اعتباری برای خرید کالای بادوام افتاد. فکری که البته خیلی جنبه عملیاتی به خود ندید و تحریک تقاضایی در بازار رخ نداد.

6هزارمیلیاردتومان، گردش مالی با کارت اعتباری

به گزارش اخباررسمی به نقل روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، محسن صالحی نیا، معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره نحوه تاثیر این کارت های اعتباری در گردش صنایع مطرح کرد: به هر حال هر روشی که بتواند یک جوری باعث تحریک تقاضا شود و خریداران بتوانند از مزیت هایی برای خرید استفاده کنند قطعا موثر است.

صالحی نیا ادامه داد: آنچه که مسلم است این کار از اواسط سال گذشته شروع و برایش جامعه هدفی مشخص شد. براساس آن جامعه هدف قرار شد افرادی که حقوق زیر 5/1 میلیون تومان دریافت می کنند تا 4 برابر حقوقشان، کارت اعتباری برایشان توزیع بشود. کارت ها توزیع شد ولی با توجه به اینکه هم مبلغش پایین بود و هم تعدادی از متقاضیان مشکلاتی بعضا مانند بدهی های مختلف داشتند، نتوانستند کارت را دریافت کنند؛ بنابراین عملا این تعداد کارتی که توانست به صورت موثر در این چرخه قرار بگیرد به بیش از 100 هزار تا نرسید در حالی که ما انتظارمان بر این بود که بتوانیم بالای یک میلیون کارت توزیع کنیم.

البته به گفته معاون وزیر صنعت، اخیرا هم تمهیداتی انجام شده و یکسری گروه‌های هدف کاری دیگر به لیست اضافه شده اند.

او همچنین اضافه کرد: در این طرح قرار بود نرخ سود کارت ها 12 درصد باشد و ما به التفاوتش بین خود تولیدکنندگان و بانک ها هماهنگ شده بود. الان هم برنامه این است که بتوانیم جامعه هدف بیشتری را در این ارتباط تجهیز کنیم.

به گفته صالحی نیا به هر حال یکی از اهداف دولت این بود که حتما تولید داخل در این کار مدنظر قرار بگیرد و به هر حال بازاری برای کسانی که تولیدکننده هستند ایجاد شود.

او همچنین ادامه داد: جامعه هدف اخیرا یک مقدار توسعه پیدا کرده ولی باز هم از نظر ما هنوز مطلوب نیست. در حال انجام رایزنی‌هایی با سازمان مدیریت و بانک مرکزی هستیم. اخیرا مکاتباتی هم توسط وزیر صنعت و تجارت اظهار شده مبنی بر اینکه به هر حال این جامعه هدف را توسعه بدهند. اما جای نگرانی نیست. فکر می‌کنیم با پشتوانه‌ بانک مرکزی برای بانک‌ها از نظر منابع اعتباری حتما تولیدات خوبی انجام خواهد گرفت و تحریکی که ایجاد می‌شود باعث شود این طرح بهتر از قبل عمل کند.

صالحی نیا همچنین از چشم انداز این طرح برای گردش صنعت گفت: پیش بینی ما این بود که یک چیزی حول و حوش 5 تا6 هزار میلیارد تومان از پشتوانه‌ای که از بانک مرکزی و از منابع داخلی بانک های ایجاد می‌کند، این طرح بتواند گردش در بخش صنعت ایجاد کند. یعنی اگر مثلا حدودا یک میلیون نفر، هر کدام بتوانند 6 تومان بگیریم، حدودا می‌شود 6000 میلیارد تومان؛ این خودش در چرخه فروش شرکت های تولیدکننده کالای مصرفی بادوام عدد بسیار خوبی است و به نظر ما این طرح اگر به این شکل عملیاتی شود حتما رونق تولید که به ازای رونق فروش است را شاهد خواهیم بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]