اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950625126885500

رییس شورای ملی زیتون:

تولید 100هزار تن زیتون در سال جاری بعید است

کد: 13950625126885500

https://goo.gl/vdUX9n

، تهران , (اخبار رسمی): سال گذشته، سال آور زیتون بوده که در این سال 90 هزار تن زیتون تولید شد، چطور در سالی که به دلیل کم آبی سطح زیر کشت زیتون کاهش یافته است به تولید بیشتر دست پیدا می کنیم.

تولید 100هزار تن زیتون در سال جاری بعید است

به گزارش اخباررسمی به نقل روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، احمد بلند نظر رییس شورای عالی زیتون درباره اظهارنظر مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهادکشاورزی در خصوص افزایش  100هزار تنی تولید زیتون در سال جاری گفت: از نظر من پیش بینی این میزان تولید در سال جاری محقق نمی شود و سه دلیل عمده علمی برای عدم تحقق این آمار در تولید زیتون وجود دارد

بلندنظر ادامه داد: امسال سال آوری برای درختان زیتون، خرما و مرکبات نیست  و در سال جاری به تولید زیادی زیتون نمی رسیم. سال آور و سال ناآور اصطلاحی است که برای اشاره به میزان محصول دهی درختان خرما،  مرکبات  و زیتون استفاده می شود. این درختان در بعضی سال ها ثمر بیشتری نسبت به سال بعد دارند و در یک سال ثمر کمتری نسب به سال قبل می دهند. امسال سال آوری برای درخت زیتون نیست در نتیجه تولید زیتون ایران کاهش پیدا می کند.

رییس شورای ملی زیتون با اشاره به اینکه در جنوب کشور به دلیل  کم آبی باغات زیتون از بین رفته است گفت: در فسا و سروستان به دلیل کم آبی محصول زیتون از باغات زودتر برداشت شده است که بیشتر از روغن برای کنسرو مناسب است.  از سوی دیگر در شمال کشور که زیتون آن منطقه برای روغن کشی مناسب است به دلیل کم آبی و گرمای زیاد محصول زیادی از دست داده ایم.

بلند نظر با اشاره به اینکه تحقق تولید 100هزار تن زیتون در سال با توجه به تولید سال گذشته بعید به نظر می رسد گفت: سال گذشته سال آور زیتون بوده است و در این سال 90 هزار تن تولید کردیم.چطور در سالی که به دلیل کم آبی سطح زیر کشت زیتون کاهش یافته است به تولید بیشتر می رسیم؟ در استان فارس که قطب تولید زیتون و توسعه زیتون کاری در کشور است باغات زیادی خشک شده است. با توجه به این به نظر نمی رسد 100 هزار تن زیتون در سال جاری برداشت کنیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]