معاون خدمات شهری شهرداری تهران خبر داد

اجرای «طرح استقبال از مهر» در آستانه بازگشایی مدارس

کد: 13950627127375991

https://goo.gl/dlI7rV

، تهران , (اخبار رسمی): معاون خدمات شهری شهرداری تهران از آمادگی کامل شهرداری تهران برای اجرای «طرح استقبال از مهر» در آستانه مهر و بازگشایی مدارس خبر داد.

اجرای «طرح استقبال از مهر» در آستانه بازگشایی مدارس

به گزارش اخبار رسمی  به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران،مهندس مجتبی یزدانی با اعلام مطلب فوق گفت:طرح استقبال از مهر از 23 شهریورماه آغاز و تا 11مهرماه ادامه خواهد یافت. این طرح توسط سازمان ها و شرکت های زیرمجموعه این معاونت و نیز مناطق 22گانه شهر تهران با بیش از 63 آیتم اجرا خواهد شد.
مهندس یزدانی در ادامه افزود: این طرح در راستای تدابیر شهردار تهران و با هدف ارتقاء سطح خدمات و امکانات مورد نیاز فضاهای آموزشی شهر تهران، تقویت مشارکت مجموعه شهرداری با مراکز آموزشی در سطح شهر، مشارکت پذیری دانش آموزان در مباحث شهری، زیباسازی، ایمنی معابر، بازپیرایی فضای سبز و بهسازی و زیباسازی محیط های داخلی و پیرامون مراکز آموزشی آغاز شده است و اکنون این طرح در شهرداری تهران با جدیت هر چه تمام تر دنبال می شود.
وی با بیان این که اداره کل امور خدمات شهری و بازرسی شهرداری تهران بعنوان دستگاه ناظر برعملکرد مناطق و سازمانهای تابعه حوزه معاونت خدمات شهری و محیط زیست می باشد، اظهار کرد:در این طرح سازمان بوستانها و فضای سبز، مدیریت پسماند، زیباسازی، آتش نشانی، شرکت های ساماندهی صنایع و مشاغل شهر، شهربان و حریم بان، شهروند و ستاد محیط زیست و توسعه پایدار و نیز مناطق 22گانه مشارکت و همکاری دارند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در ادامه اقدامات زیرمجموعه این معاونت و نیز مناطق 22گانه شهر تهران را برشمرد و گفت: به همین مناسبت سازمان بوستانها و فضای سبز شهر تهران به تامین گل شاخه بریده و گلدان به مناطق؛ جهت توزیع در مراکز آموزشی می پردازد. همچنین ترمیم و مرمت فضای سبز پیرامون و داخل محوطه مراکز آموزشی،هرس درختان و کاشت نهال، درختچه و گل و گیاه در باغچه های داخل محوطه مراکز آموزشی، نصب و ترمیم تجهیزات ورزشی ،نصب نیمکت و سطل زباله و... از جمله اقدامات این سازمان می باشد که توسط مناطق اجرایی می گردد.

برگزاری ششمین زنگ دانش آموز شهید به یاد 36 هزار شهید دانش آموز سراسر کشور

یزدانی در ادامه افزود:سازمان بهشت زهرا(س) همچون سال های گذشته ششمین مراسم زنگ دانش آموز شهید را با عنوان «دانش آموزان دیروز، آموزگاران امروز» را در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در روز شنبه سوم مهرماه مقارن با آغاز سال تحصیلی جدید در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) به یاد 36 هزار شهید دانش آموز سراسر کشور برگزار خواهد کرد.

تحویل کیسه های آبی رنگ بازیافت و مخازن مخصوص جداسازی کاغذ به مدارس

وی در ادامه به اقدامات سازمان مدیریت پسماند شهر تهران اشاره کرد و گفت:تهیه و تامین کیسه های آبی رنگ بازیافت و مخازن مخصوص جداسازی کاغذ به مدارس، برگزاری کارگاه و کلاس آموزشی در مدارس با محوریت تفکیک پسماند از مبداء، توزیع 5 جلد کتب آموزشی با سرفصل های تفکیک از مبداء زباله تر و خشک ،کاهش تولید پسماند نیز توسط این سازمان صورت می گیرد.
به گفته یزدانی رفع عیب و نقص و شستشوی مخازن مکانیزه در اطراف مدارس و مراکز آموزشی، پاکسازی و لایروبی انهار خصوصاً مجاور مراکز آموزشی و شبکه فرعی جمع آوری آبهای سطحی، نصب بنرهای آموزشی و اطلاع رسانی در زمینه «طرح تفکیک پسماند» نیز توسط مناطق اجرایی می شود.
یزدانی در ادامه به اختصاص تابلوها و بیلبوردهای تبلیغاتی و تابلوهای الکترونیکی سطح شهر جهت درج مطالب آموزشی و آگاهی دهنده متناسب با طرح استقبال از مهر به منظور افزایش مشارکت شهروندان توسط سازمان زیباسازی اشاره کرد و گفت:تهیه و ابلاغ طرح سر درب مدارس،طرح آذین بندی، تهیه و نصب المان نوری متناسب با طرح مهر در سطح میادین اصلی نیز توسط سازمان زیباسازی انجام می شود.

بازدید از نقاط حادثه خیز در مدارس و نقاط بی دفاع شهری در محیط های پیرامونی مراکز آموزشی

معاون شهردار تهران به بازدید و بررسی نقاط حادثه خیز در مدارس و نقاط بی دفاع شهری در محیط های پیرامونی مراکز آموزشی توسط سازمان آتش نشانی پرداخت و گفت:استقرار نیروهای عملیاتی و موتورسوار پیرامون مراکز آموزشی ،بازدید از کلیه مراکز آموزشی و در صورت نیاز شارژ کلیه کپسول های آتش نشانی نصب شده ،آموزش دانش آموزان در زمینه نکات ایمنی و حادثه، کنترل کلیه شیرهای هیدرانت آتش نشانی ،تامین ایمنی نمایشگاه ها و... از جمله اقدامات سازمان آتش نشانی می باشد.
یزدانی اضافه کرد: آموزش و اطلاع رسانی محیط زیست در مدارس منتخب، ابلاغ راهکارهای اجرایی بهینه‌سازی مصرف آب، برق، کاغذ و گاز به کل مدارس سطح منطقه و...، رفع سدمعبر صنفی، بساط گستر، سیار، ساختمانی، دستفروشان و متکدیان بویژه در معابر منتهی به مدارس، گشت و کنترل مستمر از سطح معابر، چهارراه ها، میادین و سواره روها، عرشه پل های عابر پیاده و سواره رو جهت جلوگیری از فعالیت بساط گستران، متکدیان، شبه متکدیان و دستفروشان، ابلاغ به کلیه ساختمانهای نیمه کاره و در حال ساخت جهت جمع آوری و حمل خاک و نخاله مازاد و انتقال مصالح به داخل ملک و رسیدگی به وضعیت حصار کارگاهی از جمله اقدامات ستاد محیط زیست در مناطق 22گانه و شرکت شهربان و حریم بان مناطق در طرح استقبال از مهر می باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران

حوزه معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، بالاترین مرجع در شهرداری تهران است که مسئولیت سیاست گذاری، هماهنگی، برنامه­‌ریزی و کنترل عملکرد در حوزه خدمات شهری و محیط زیست شهر تهران را برعهده دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | شهر و جامعه