اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950627127575990

از ظهر یک شنبه 28 شهریور وارد خطوط ریلی پایتخت می شود

ورود 58 دستگاه واگن جدید مترو

کد: 13950627127575990

https://goo.gl/kTFyu5

، تهران , (اخبار رسمی): معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ورود 58 دستگاه واگن جدید مترو به همراه 44 دستگاه اتوبوس برقی و 50 دستگاه اتوبوس تک کابین نو به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت در آستانه سال جدید تحصیلی و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها خبر داد .

ورود 58 دستگاه واگن جدید مترو با ناوگان حمل نقل

به گزارش اخبار رسمی  به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، دکتر مازیار حسینی از ورود 58 دستگاه واگن جدید مترو به همراه 44 دستگاه اتوبوس برقی و 50 دستگاه اتوبوس تک کابین نو به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت در آستانه سال جدید تحصیلی و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: این 152 دستگاه واگن و اتوبوس تازه نفس که جمعاً ظرفیت ناوگان ریلی و اتوبوسرانی تهران را 300 هزار نفر افزایش می دهند، از ظهر یک شنبه 28 شهریور وارد خطوط ریلی و اتوبوسی پایتخت می شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: اراده شهردار محترم تهران و عزم مجموعه مدیریت شهری، این است که مردم شریف این کلان شهر کمتر متحمل سختی شوند و از این رو، با وجود تمامی محدودیت ها و موانع موجود، در آستانه افزایش 25 درصدی سفرهای آموزشی به مجموع سفرهای درون شهری از مهر ماه، تا جای ممکن نسبت به اضافه کردن ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی اقدام نموده ایم.

وی با تأکید بر این که مدیریت شهری با کار و تلاش خستگی ناپذیر و با اقدام و عمل خود، کارآمدی دین در اداره جامعه را به اثبات رسانده، اضافه کرد: مقایسه «تهران 95» با «تهران 85» و پیشرفت هایی که پایتخت کشورمان در یک دهه اخیر شاهد آن بوده، هر میهمان خارجی که از تهران دیدن می کند را تحت تأثیر قرار داده و هر ناظر آگاه و منصفی را به تحسین وا می دارد.

طرح هایی که 40 سال خاک می خوردند در این 10 سال اجرا شدند

معاون شهردار تهران با اشاره به این که در 10 سال گذشته، صدها پروژه از جمله ده ها پروژه بزرگ با ابعاد کلان در کلان شهر تهران به ثمر رسیده، اظهار کرد: سابقه طراحی تعدادی از این پروژه ها، حتی به پیش از انقلاب اسلامی باز می گردد اما در همه این سال ها، هیچ یک از مدیران شهری به جهت عظمت و پیچیدگی این پروژه ها، جرأت و جسارت اجرای آنها را نداشتند.

مازیار حسینی با بیان این که تمام این پروژه ها که سال ها به دست فراموشی سپرده شده بودند با تدبیر شهردار محترم تهران از بایگانی خارج شدند و نه تنها عملیات اجرایی آنها آغاز گردید بلکه نسبت به اتمام آنها نیز اقدام شد، تصریح کرد:        به عنوان نمونه، بزرگراه امام علی (ع) و دریاچه شهدای خلیج فارس از جمله پروژه هایی بودند که قبل از انقلاب اسلامی طراحی شده بودند اما کسی توانایی اجرای آنها را نداشت.

وی با تأکید بر این که پروژه هایی که طرح آنها آماده شده بود اما در كِشوی میز مدیران 40 سال خاک می خورد، در این دوره بازطراحی گردید و نسبت به اجرای آنها در جهت استفاده شهروندان اقدام شد، اضافه کرد: امروز شاهد اتصال جنوب و شمال تهران از طریق بزرگراه امام علی (ع) هستیم که فاصله شمال و جنوب شهر را کاهش داده و دریاچه شهدای خلیج فارس، نه تنها اقشار مختلف شهروندان، بلکه گونه های مختلف پرندگان را نیز به سوی خود جلب نموده است.

10 سال پیش از بسیاری از بزرگراه های تهران و بی آر تی خبری نبود

معاون شهردار تهران با اشاره به این که 10 سال پیش از بزرگراه هایی همچون شهید زین الدین و شهید خرازی، ادامه بزرگراه شهید صیاد شیرازی، انتهای بزرگراه یادگار حضرت امام (ره) و توسعه بزرگراه آزادگان خبری نبود، اظهار کرد: امروز بزرگراه های تهران از 304 کیلومتر به 545 کیلومتر رسیده، ضمن این که برای نخستین بار 160 کیلومتر خطوط بی آر تی در تهران اجرا شده است.

مازیار حسینی با بیان این که در شرایطی که در بسیاری از شهرهای بزرگ کشور پس از سال ها حتی یک کیلومتر خط مترو هم اجرا نشده، تصریح کرد: این در شرایطی است که خطوط ریلی تهران ظرف مدت 10 سال از 89 کیلومتر طول با 41 ایستگاه، امروز به 170 کیلومتر طول با 104 ایستگاه رسیده و به عبارتی، طول خطوط مترو دو برابر و تعداد ایستگاه های مترو دو و نیم برابر شده است.

گفتنی است آیین ورود 58 دستگاه واگن مترو با استعداد 8 رام قطار، 44 دستگاه اتوبوس برقی و 50 دستگاه اتوبوس تک کابین، صبح یک شنبه 28 شهریور در محل کارخانه واگن سازی برگزار می شود و از ظهر یک شنبه واگن ها و اتوبوس های جدید وارد خطوط ریلی و اتوبوس تهران شده و حدود 300 هزار ظرفیت جدید را در ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت رقم می زنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران

حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، بالاترین مرجع در شهرداری تهران است که مسئولیت سیاست گذاری، هماهنگی، برنامه­‌ریزی و کنترل عملکرد حمل و نقل و ترافیک شهر تهران را برعهده دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه