اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950627128315500

رئیس کمیسیون انرژی اتاق تهران:

وزارت انرژی باید به برنامه ششم اضافه شود

کد: 13950627128315500

https://goo.gl/V4OQTA

، تهران , (اخبار رسمی): درحال حاضر لایحه برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی درحال تدوین است و یکی از حوزه های حساس که بحث های مختلفی در ماه های گذشته روی آن شکل گرفته، حوزه انرژی است.

تشکیل وزارت انرژی و رگولاتوری باید به برنامه ششم اضافه شود

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران،  منصور معظمی رئیس کمیسیون انرژی اتاق تهران درباره نگاه به حوزه انرژی و آینده این حوزه در جهت گیری برنامه ششم توسعه گفت: واقعیت این است که در برنامه ششم جهت‌گیری روشن و مشخصی در رابطه با بخش انرژی دیده نمی‌شود.

وی ادامه داد: این جهت گیری شامل تمامی حوزه نیرو و برق و نفت، گاز و پتروشیمی است که برهمین اساس پیشنهاد کمیسیون انرژی اتاق تهران این است که بایستی در این بخش تصمیمات جدی مجلس محترم و نمایندگان بگیرند و این هم صرفا در اختیار مجلس محترم است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران افزود: نظر کمیسیون انرژی اتاق تهران مبنی بر تجمیع بخش انرژیدر برنامه ششم است که یکی از ضروری‌ترین کارهاست که می بایستی مجلس محترم توجه داشته باشد.

وی با اشاره به ادغام و تشکیل وزارت انرژی اظهارکرد: امروز این دو دستگاه در بسیاری از جاها با هم تداخل دارند و در بسیاری از جاها به جای اینکه در کنار هم باشند در عرض همدیگر هستند و یک جاهایی هم برخورد و نقطه ‌نظرات مختلفی دارند؛ اینکه می گویم برخورد، برخورد کارشناسی است و صلاح کشور براین است. بالاخره نفت و انرژی پیشران توسعه کشور هستند و ما اگر به دنبال ایجاد فرصت و خروج از رکود هستیم بخش عمده ای از کار برعهده حوزه انرژی است و امیدواریم انشاء‌الله مجلس به این موضوع توجه کند. مورد توجه قرار بگیرد.

معظمی از سوی دیگر بحث ریگولاتوری را مطرح کرد و گفت: ببینید نمی شود یک سازمانی تولید کننده باشد، توزیع ‌کننده، سیاست‌گذار هم باشد و نظارت هم با او باشد. بنابراین یک نهاد رگولاتوری لازم است که باید خارج از این وزارتخانه وجود داشته باشد؛ لذا ایجاد سازمان رگولاتوری بخش انرژی ضروری و یکی از ملزومات تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است.

وی خاطرنشان کرد: نقطه ‌نظرات به صورت شخصی به مجلس شورای اسلام ارائه شده است و در جلساتی که وجود داشت بر این نکته ها بارها تاکید شده است منتهی به جای اینکه این نظرات به صورت فردی مطرح بشود، باید بحث و نظرات از سوی اتاق تهران و ایران به عنوان نهادها و پارلمان های بخش خصوصی و رسمی مطرح شود تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد. در این مقطع حساس به نظرم باید تعامل بیشتری بین مجلس و اتاق وجود داشته باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]