اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950627128455763

ایران دارای با کیفیت ترین میگوی جهان

کد: 13950627128455763

https://goo.gl/Oqx8kJ

، تهران , (اخبار رسمی): مدیر کل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران گفت: میگوی دریایی و پرورشی ایران در حال حاضر به عنوان سالم ترین و باکیفیت ترین میگوی جهان شناخته می شود

ایران دارای با کیفیت ترین میگوی جهان

به گزارش اخباررسمی به نقل از سازمان شیلات ایران، عیسی گلشاهی با بیان اینکه، میگوهای خوراکی آب شور در کشورمان در مناطق آبی دریای عمان و خلیج فارس زندگی می کنند، افزود: میگو دریایی به لحاظ زیستی، موجودی کف زی است و در نواحی کم عمق آب های دریایی زیست می کند.

وی همچنین گفت: میگو پرورشی نیز نوع دیگری است که آنهم در سواحل خلیج فارس و دریای عمان با استفاده از آب دریای هدایت شده به مزارع به صورت مستقیم در محیط طبیعی دریا پرورش داده می شود، ضمن اینکه تفاوت میگوی پرورشی و دریایی، علاوه بر تفاوت گونه و نژاد در صید و روش عرضه آن است.

گلشاهی در ادامه افزود: میگوی دریایی و همچنین پرورشی ایران نیز از معدود میگوهای باکیفیت دنیا است که فاقد باقیمانده آنتی بیوتیکها، قارچ کش ها یا مواد دارویی و افزودنی های غذایی نگه دارنده برای افزایش ضریب رشد است، مشکلی که خیلی از کشورها برای پرورش میگو با آن دست به گریبان هستند.

وی با بیان اینکه، میگوها به طور طبیعی می توانند از شرایط محل زندگی و زیست خود تاثیرپذیری داشته باشند و آن را نشان دهند، گفت: این به معنای آن است که بستر دریایی کشورمان سالم است و نمود آن را بایستی در میگوهای دریایی و پرورشی جنوب کشور مشاهده کرد.

مدیر کل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران همچنین گفت: میگو منبع عالی ویتامین B12 ، ویتامینD، سلنیوم و چربی های غیر اشباع و یک منبع پروتئین با کالری کم محسوب می شود که حاوی آهن و نیاسین به عنوان یکی از ویتامین های گروهB است.

وی با اشاره به اینکه، در حال حاضر مصرف میگو در ایران متناسب با میانگین مصرف جهانی نیست، افزود: سرانه مصرف میگو در ایران که بیشتر در تهران است 50 گرم در سال است، این در حالی است که سرانه مصرف میگو درجهان 500 گرم در سال است. مدیر کل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران همچنین اظهارکرد: در حال حاضر کشورهای تایلند، فیلیپین، هند و اکوادور از جمله بزرگ ترین پرورش دهندگان میگو در دنیا به شمار می روند.
وی در ادامه با اشاره به تفاوت های آبزیان مناطق آبی کشورمان با مناطق آبی اروپا نیز گفت : بخشی از گونه های آبزیان تنها در آب های گرم رشد پیدا می کنند و در اروپا تولید نمی شوند. به عنوان مثال ماهی مرکب، سیبس، شانا و میگو ایران از جمله این گونه هاست.
گلشاهی افزود: این نوع ماهی ها بیشتر در آب های خلیج فارس و دریای عمان زیست می کنند و دارابودن امگا3، پروتئین بالا با قابلیت هضم و جذب بیشتر و همچنین کم استخوانی از ویژگی های این نوع گونه ها است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان شیلات ایران

بهره برداری از سواحل جنوبی دریای خرز به صورت اجاره ای - سالانه از سال 1219 شمسی ( زمان سلطنت محمد شاه قاجار) آغاز شد. این نظام حقوقی در بهره برداری به مدت 80 سال تا 1299 شمسی ادامه داشته است. تا زمان محمد شاه, حاکمان هر منطقه به میل خود رودخانه ها و دریا را به اتباع روسیه اجاره می دادند. اما از سال 1215 هجری شمسی این اختیار با فرمان محمد شاه لغو شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]