اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950627128585500

رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران تاکید کرد

پذیرش مقررات لازمه ارتباط با دیگر کشورها

کد: 13950627128585500

https://goo.gl/BfYzqa

، تهران , (اخبار رسمی): تمام بحث های FATF درحالی مطرح می شود که دو قانون مبارزه با پولشویی و مبارزه با تروریسیم در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده اند و مورد تایید شورای نگهبان نیز قرار گرفته اند.

پذیرش مقررات بین المللی لازمه ارتباط با دیگر کشورهاست

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، دولت معتقد است براساس قوانین مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم عضویت در FATF  را پذیرفته است. در این بین رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران می گوید FATF مقررات جاری کشور است، مقرراتی که مجلس تصویب و شورای نگهبان هم تایید کرده است و برای اجرا ابلاغ هم شده و همه موظف به رعایت این قانون و همه قوانین کشور هستند مگر اینکه دوباره تجدید نظری درمورد آن اتفاق بیفتد.

سنگینیان در واکنش به بحث های شکل گرفته درباره اف ای تی اف در روزهای گذشته می گوید:« به نظر می رسد که مباحثی که این روزها مطرح می ‌‌شود بیشتر ناشی از تقارن نتایج برجام و FATF است؛ وگرنه ذات FATF مشکلی ندارد و اصولا کسی نمی توان با آن مخالفتی داشته باشد زیرا این قوانین یک سری مقررات در ارتباط با شفافیت و احتیاطی است که ما پذیرفتیم و فعلان با توجه به مقررات ملزم به اجرای آن هستیم.»

او درادامه با بیان ضرورت های اجرایی شدن FATF می گوید:« اگر قرار است بازارهای مالی‌ مان به بازارهای مالی دنیا وصل بشوند و در واقع با همان مقررات جهانی کار و فعالیت کنند، طبیعتا مقرراتی وجود دارد که باید بپذیریم؛ مثلا اگر ما عضو WTO بشویم باید بعضی از مقررات تعرفه‌ ای و موارد گمرکی را بپذیریم و رعایت کنیم. وقتی عضو فیفا هستیم، یک سری مقررات فیفا را قبول می‌ کنیم و می ‌پذیریم؛ FATF هم یک سری مقررات جلوگیری از پولشویی و مقالبه با تامین مالی تروریسم است که عمدتا به بحث شفافیت تراکنش‌های مالی و سلامتشان تاکید دارد و باید آن ها را اجرایی کنیم.»

او در ادامه با اشاره به اینکه به هر حال ما در برخی حوزه ها در برداشت‌هایمان با دنیا اختلاف نظر داریم، اما روی کلیت ماجرای مبارزه با پولشویی و تروریسم بعید می دانم که کسی مخالفت داشته باشد، می گوید:« FATF مقررات نظارتی است، مقررات نظارتی‌ ای که پذیرفتیم و طبیعتا وقتی پذیرفتیم باید نهادهای ذی ‌ربط هم آن را اجرایی کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]