اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950628130705991

پیشرفت 60 درصدی عملیات تکمیل باغ پرندگان

کد: 13950628130705991

https://goo.gl/ui6MXI

، تهران , (اخبار رسمی): معاون خدمات شهری شهرداری تهران از پیشرفت 60 درصدی احداث فاز دوم باغ پرندگان خبر داد و گفت: روند ساخت و پیشرفت فاز دوم باغ پرندگان باید طبق زمان بندی مشخص انجام و به اتمام برسد.

پیشرفت 60 درصدی عملیات تکمیل باغ پرندگان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران،   مجتبی یزدانی در جریان بازدید صبحگاهی از منطقه 4 که با حضور مهندس منصور باقرصاد قائم مقام این معاونت، مدیران ارشد این حوزه، ترک آبادی مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران، بهاری شهردار منطقه 4 و دیگر مسوولین این منطقه برگزار شد، از روند آماده سازی و تکمیل فاز دوم باغ پرندگان، محلات منتخب، پارک پلیس، بوستان شقایق و ... بازدید و پس از آن طی نشستی چند ساعته؛ کلیه معاونین این منطقه به ارائه گزارشی کامل از اقدامات صورت گرفته در موضوعات مختلف خدمات شهری از جمله نگهداشت،  شناسایی نقاط ناایمن و حادثه خیز به خصوص در پارک ها و بوستان های سطح منطقه، اقدامات فنی و عمرانی، اجتماعی، فرهنگی و خدمات شهری در محلات منتخب و ... پرداختند.

مهندس یزدانی در ادامه این نشست با تاکید بر این که اولویت کار ما در حوزه معاونت خدمات شهری؛ نگهداشت شهر است،  گفت: قطعاً اداره شهر تهران در هر برهه ای نیازمند کار گروهی،  همکاری،  همدلی و تعامل در تمامی زمینه ها است که در نهایت منتج به رضایتمندی شهروندان می شود، بنابراین همچون گذشته کارهایتان را به نحو مطلوب پیش ببرید.

وی با بیان این که منطقه 4 یکی از وسیع ترین مناطق شهر تهران است، اذعان کرد: این منطقه در ورودی و خروجی شهر تهران واقع شده است و یک منطقه تفرجگاهی و پراهمیت  محسوب می شود که حساسیت کار در آن بسیار بالاست.

یزدانی در ادامه با اشاره به روند ساخت فاز دوم پروژه باغ پرندگان گفت: اکنون روند ساخت این پروژه پیشرفت60 درصدی داشته است و اقداماتی چون ایجاد فضای سبز، ساخت پیاده روها، رواق ها، آلاچیق ها و ... در حال انجام است و کارها با سرعت خوبی در حال انجام است.

وی تاکید کرد: روند ساخت و پیشرفت فاز دوم باغ پرندگان باید طبق زمان بندی مشخص انجام شود و به اتمام برسد.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر نظارت دقیق و تهیه چک لیست های مربوطه در خصوص ایمن سازی بوستان ها،  اظهار کرد: ایمنی یکی از مباحث مهمی است که باید در سطح مناطق به جد دنبال شود. بنابراین از سطح تمامی بوستان ها و پارک های این منطقه بازدید و از تامین ایمنی آنها اطمینان حاصل کنید.

یزدانی خاطرنشان کرد: تا پایان برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران باید سرانه فضای سبز به خصوص در مناطق حاشیه ای و مناطقی که کمترین سرانه فضای سبز را دارند،  افزایش یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اذعان کرد: اقدامات بسیار خوبی در حوزه خدمات شهری انجام شده است و با اجرای طرح توزین در ایستگاه های میانی و ... انشاءلله تا پایان مهرماه میزان دقیق زباله های شهر تهران به دست خواهد آمد.

یزدانی با اشاره به این که در بحث نگهداشت شهر، شهرداران نواحی مسوول هستند،  عنوان کرد: شهرداران نواحی باید به مطالبات و انتظارات شهروندان توجه ویژه ای داشته باشند و مشکلات آنان را در کم ترین زمان ممکن حل و فصل کنند.

وی بر ایجاد کارگروه های تخصصی در موضوعات خدمات شهری تاکید کرد و گفت: کارگروه های تخصصی متشکل از افراد علاقمند در حوزه های مختلف خدمات شهری تشکیل شود تا کارها و مشکلات به شکل کارشناسی حل شود.

یزدانی در ادامه بر تملک باغات شهر تهران تاکید کرد و گفت: باید به موضوع تملک باغات سطح منطقه، برای استفاده عموم شهروندان توجه ویژه ای شود.

وی در ادامه اضافه کرد: با توجه به وضعیت اسکان های کارگری در این منطقه، این موضوع باید به شکل ویژه ای در دستور کار قرار گیرد.

همچنین در این جلسه مهندس یزدانی بر ایمن سازی نقاط ناایمن در سطح بوستان ها، لایروبی مسیل ها و کانال ها و ...، رسیدگی ویژه به محلات منتخب، آمادگی های لازم برای فصل بارش، طرح تفکیک زباله از مبداء تاکید و دستورات لازم را در خصوص مباحث فوق صادر کرد.

گفتنی است در جریان این نشست، معاونین و شهرداران نواحی این منطقه به ارائه گزارشاتی در رابطه با احصاء و شناسایی نقاط ناایمن و حادثه خیز و رفع معایب و مشکلات موجود، طرح تفکیک زباله از مبداء، اقدامات انجام شده در محلات منتخب سطح منطقه و شناسایی و رسیدگی به خانواده های نیازمند، ساماندهی نقاط بی دفاع شهری، حذف زوائد فیزیکی، تامین و نصب وسایل بازی کودکان، بازسازی، ترمیم و رسیدگی ویژه به وضعیت آبنماها و ایمن سازی سطح تمامی بوستان ها، مشکلات آبیاری فضای سبز با توجه به وسعت این منطقه، نظافت و لایروبی انهار، مسیل ها، حوضچه ها، نهرهای سرپوشیده و ...، چگونگی مبارزه با جانوران مضر شهری و شناسایی کلنی ها، اقدامات محیط زیستی و برگزاری کلاس های آموزشی، لکه گیری آسفالت، ساماندهی پیاده روها، هم سطح سازی دریچه ها، لزوم ایجاد سوله های بازیافت، رسیدگی ویژه به اسکان های کارگری، تملک باغات سطح منطقه، نورپردازی و روشنایی محدوده لویزان، رسیدگی به حصارهای کارگاهی، جایگزینی و نصب مخازن فلزی به جای مخازن پلاستیکی و ... پرداختند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران

حوزه معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، بالاترین مرجع در شهرداری تهران است که مسئولیت سیاست گذاری، هماهنگی، برنامه­‌ریزی و کنترل عملکرد در حوزه خدمات شهری و محیط زیست شهر تهران را برعهده دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه