اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950629131725509

مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن اعلام کرد

راه اندازی 3 ابزار مالی جدید در حوزه مسکن

کد: 13950629131725509

https://goo.gl/zxDSFB

، تهران , (اخبار رسمی): راه‌اندازی صندوق‌های زمین و ساختمان با هدف تامین مالی پروژه‌های ساختمانی از بازار سرمایه، از جمله سیاست‌های بانک مسکن برای تامین مالی این بخش طی چند سال اخیر است.

بانک مسکن

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی بانک مسکن، مصطفی ازگلی مدیرعامل گروه مالی این بانک با بیان اینکه ابزارهای مالی متنوع یکی از ضرورت‌های توسعه اقتصادی به ویژه در شرایط کمبود منابع دولت‌ها خواهد بود، گفت: در ایران همواره یکی از مشکلات اجرا و تکمیل پروژه‌های عمرانی تامین منابع این پروژه‌ها است که حتی تخصیص کامل بودجه های سنواتی پاسخگوی تکمیل آن‌ها نیست بنابراین تنوع ابزارهای مالی در کشور ما به رغم کمبود منابع دولتی احساس می شود.

وی ادامه داد: راه‌اندازی صندوق‌های زمین و ساختمان با هدف تامین مالی پروژه‌های ساختمانی از بازار سرمایه، گشایش بازار اوراق رهنی تسهیلات مسکن و به کارگیری «قرارداد مدیریت دارایی‌ها» برای نخستین بار در کشور از جمله سیاست‌های بانک مسکن و گروه مالی این بانک در جهت تامین مالی این بخش است.

ازگلی درباره صندوق‌های سرمایه گذاری زمین و ساختمان گفت: نخستین صندوق سرمایه گذاری در این حوزه با عنوان «نسیم» به منظور تامین مالی پروژه برج نسیم و با هدف کمک به توسعه منطقه شهری جدید غربی تهران در شهریورماه سال 93 مجوز فعالیت خود را از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کرد.

وی با بیان اینکه صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان نهاد مالی است که با دریافت مجوز تاسیس از سازمان بورس اوراق بهادار به عنوان یک شخصیت حقوقی مستقل تشکیل شد گفت: با توجه به ماهیت این صندوق‌ها از آن می‌توان به عنوان یکی از راه‌های مناسب و سازمان یافته برای ساخت و ساز پروژه‌های ساختمانی و سرمایه گذاری در صنعت ساختمان بهره برد.

مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن هدف از فعالیت صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان را جمع آوری پس‌انداز خرد و کلان، اختصاص آن به ساخت پروژه ساختمانی مشخص، فروش واحدهای ساختمانی و تقسیم عواید ناشی از این فعالیت بین سرمایه گذاران عنوان کرد و گفت: در شرایط فعلی که نرخ سود سپرده‌های بانکی کاهش یافته صندوق‌های زمین و ساختمان می‌تواند یکی از بهترین روش‌های سرمایه گذاری باشد به طوریکه سود سالانه صندوق نسیم بین 21 تا 22 درصد برای سرمایه گذاران خواهد بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بانک مسکن

به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی، بانک مسکن در سال 1358 براساس طرح ادغام بانکها (مصوب 1358/03/17شورای انقلاب اسلامی) از ادغام بانکهای رهنی ایران، ساختمان، ‌شرکت سرمایه گذاریهای ساختمانی بانکهای ایران و 13 شرکت پس انداز و وام مسکن، تشکیل گردید که در این بخش به اختصار تاریخچه هرکدام آورده شده است. ‌

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]