اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950715152255509

با تاسیس موسسات پس انداز منطقه ای انجام می شود

بهره‌مندی از ظرفیت نهادی بازار مسکن کشور

کد: 13950715152255509

https://goo.gl/rdXfSv

، تهران , (اخبار رسمی): تاسیس موسسات پس انداز منطقه ای در ایران با مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار یک گام بزرگ در جهت بهره‌مندی از ظرفیت نهادی بازار مسکن است.

بت شکن

 به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی بانک مسکن محمدهاشم بت‌شکن ،مدیرعامل این بانک در همایش سیاست‌های توسعه مسکن با بیان این خبر به تشریح تجربه دنیا در تاسیس موسسات پس انداز و تسهیلات «منطقه‌ای» پرداخت.

وی با اشاره به فعالیت توسعه‌ای بانک مسکن گفت: به همین منظور سه بخش اصلی در جهت فعالیت توسعه‌ای بانک مسکن در نظر گرفته شده است که شامل توانمندسازی «خانوارهای فاقد مسکن به منظور افزایش توان و قدرت خرید مسکونی»، «فعالان بخش مسکن و ساختمان» و «بانک‌ها و موسسات تخصصی فعال در بخش مسکن و ساختمان» می‌شود.

بت شکن افزود: بنا به پیشنهاد مشترک وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن در چارچوب این سه توانمندسازی، برای نخستین بار دستورالعمل تاسیس و راه‌اندازی موسسات پس انداز و تسهیلات مسکن به شکل منطقه‌ای اخیرا در بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار به تصویب رسید که یک گام بزرگ در جهت بهره‌مندی از ظرفیت نهادی بازار مسکن است.

مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به گذشته تامین مالی مسکن طی 4 دهه گذشته در ایران ادامه داد: بانک رهنی به عنوان نقطه کانونی، دو نهاد پولی و مالی یعنی بانک ساختمان و شرکت های سرمایه گذاری ساختمانی در حلقه نخست و موسسه پس انداز و وام منطقه ای با هدف تامین مالی بخش مسکن در هر استان فعالیت می‌کردند. همچنین در دهه اخیر تعاونی‌های مسکن با هدف کمک به ساختمان سازی و رفع مشکل افراد کم درآمد ایجاد شدند و هم اکنون هم فعالیت می کنند.

براساس این گزارش،بت شکن صدور مجوز تاسیس صندوق های زمین و ساختمان از سوی سازمان بورس اوراق بهادار در سال گذشته و فعالیت شرکت‌های سهامی پروژه‌های ساختمانی را از اقدامات بانک مسکن طی دو سال اخیر در جهت کمک به تامین مالی بخش مسکن و ساختمان عنوان کرد و از ارائه پیشنهاد تاسیس شرکت مدیریت دارایی‌ها و موسسه تضمین تسهیلات رهنی در لایحه جدید عملیات بانکی خبرداد.

وی مؤسسات پس‌انداز وتسهیلات مسکن را منظومه تکمیلی نظام تامین مالی مسکن عنوان کرد و گفت: سابقه فعالیت مؤسسات پس‌انداز وتسهیلات مسکن در دنیا به حدود 200 سال پیش بر می‌گردد به طوریکه نخستین فعالیت این موسسات در سال 1776 در انگلستان آغاز شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بانک مسکن

به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی، بانک مسکن در سال 1358 براساس طرح ادغام بانکها (مصوب 1358/03/17شورای انقلاب اسلامی) از ادغام بانکهای رهنی ایران، ساختمان، ‌شرکت سرمایه گذاریهای ساختمانی بانکهای ایران و 13 شرکت پس انداز و وام مسکن، تشکیل گردید که در این بخش به اختصار تاریخچه هرکدام آورده شده است. ‌

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه