در قالب نمایشگاه عطر سیب صورت گرفت

8 میلیارد تومان کمک به مساجد و حسینیه ها

کد: 13950701133256015

https://goo.gl/NBoctk

، تهران , (اخبار رسمی): معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اعلام این که چهاردهمین نمایشگاه عطر سیب شنبه 3مهرماه با حضور شهردار تهران به طور رسمی افتتاح می شود، گفت: این نمایشگاه با هدف تجهیز و حمایت از برنامه های حسینه ها ، مساجد و هيّات ها برگزار می شود.

8 میلیارد تومان کمک به مساجد و حسینه ها

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران ، مجتبی عبدالهی  با اشاره به این که درسال جاری تغیرات خاصی در نمایشگاه عطر سیب اعمال کردیم، تصریح کرد: تسهیل در عبور و مرور و تردد و ایجاد تغییرات در برخی خدمات ارائه شده از جمله تحولاتی است نسبت به سال های قبل ایجاد شده است.
وی با بیان این که حدود 8 میلیارد تومان به مساجد و تکایا کمک می کنیم، اظهار کرد: هیات ها با توجه به مناطق شمالی،جنوبی، غربی و شرقی، گروه بندی شده اند، که طبق گروه بندی در روزهای خاصی می توانند از نمایشگاه استفاده کنند.
عبدالهی با اشاره به این که خرید برای عموم در نمایشگاه عطر سیب آزاد است، افزود: سطح تخفیفات ما 20 درصد زیر قیمّت بازار در این نمایشگاه است و هم چنین بن های 300 تا 450 هزار تومانی به هیات ها بسته به گروه بندی ها داده میشود. به گفته عبدالهی به گروه هیات دانش آموزی نیز300هزار تومان بن داده خواهد شد و به هیات های موردی،بین 400تا 450 هزار تومان بن بسته به نیاز آن ها داده خواهد شد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اعلام این در سال گذشته بالآی 14هزار هیات از نمایشگاه عطر سیب بهره بردند، گفت: جمع مساجد، هیات های ثابت و موردی بالآی 16 هزار مورد است. به گفته عبدالهی در تهران 2هزار و 500مسجد و 4هزار و 500 هیات مذهبی داریم.
وی در ادامه نشست با اعلام ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس، گفت: برگزاری شب شعر و خاطره مقاومت در مراکز فرهنگی و سرای محلات مناطق 22گانه، نمایش فیلم های سینمایی و مستند های ماندگار با محوریت هفته دفاع مقدس، برگزاری نمایشگاه یادیاران و رزمایش عملیاتی با همکاری و مشارکت نواحی بسیج، برگزاری مراسم ویژه هفته دفاع مقدس با عنوان «شب های شیدایی» در مساجد سطح منطقه، برگزاری 22 نمایشگاه عکس مقاومت در سطح مناطق 22گانه، هویت بخشی به سیمای بصری شهر با استفاده از ظرفیت های تبلیغی( بیلبورد، عرشه های پل، پرتابل ها) با محوریت بیانات امام ره و مقام معظم رهبری، طراحی و نصب تبلیغات هفته دفاع مقدس یا شعار محوری «ما آماده ایم» در اتوبوس های شرکت واحد و تاکسی های فعال شهر، تعدادی از برنامه های مهم هفته دفاع مقدس است.


عبدالهی در ادامه با اشاره به نام گذاری ایام هفته دفاع مقدس، خاطر نشان کرد: 31شهریور، روز اقتدار، صلابت، نیروهای مسلح، پنج شنبه اول مهر روز شهیدان و ایثارگران، دوم مهر روز معنویت، وحدت ملی، خانواده و سلامت، سوم مهر روز دانش پژوهان، نخبگان و هنرمندان،یکشنبه 4 مهر روز اقتصاد مقاومتی، 5 مهر روز پیشکسوتان، رزمندگان، 6 مهر روز بَصِیرت افزایش، استکبار ستیزی و 7 مهر روز فرماندهان، مسئولان، حماسه آفرینان و ولایت مداران نام گذاری شده است.
این مسئول با اشاره به برگزاری 30 برنامه تحت عنوان «مهر قلم» به مناسبت بازگشایی مدارس ، گفت: برگزاری جشن بزرگ مهر در 132 مدرسه منتخب پایتخت با أولویت محلات محروم همزمان با سوم مهرماه روز آغاز سال تحصیلی جدید، برگزاری جشن ویژه دانش آموزان نیازمند در سطح مناطق 22گانه، اهدای 2هزار و 200 بسته حمایتی با عنوان کوله پشتی مهربانی( کیف، کفش، لوازم التحریر) به دانش آموزان نیازمند، أجرای طرح سلامت معنوی، شامل آموزش و ارتقای سطح دانش آموزان در ابعاد معنوی سلامت در 12 مدرسه منتخب هر منطقه و نیز أجرای طرح تبلیغی نسیم بهشت در 132 مدرسه منتخب پایتخت، که از اول تا 15 مهرماه در 6 مدرسه هر منطقه مبالغان و مشاوران مذهبی حضور دارند، از جمله برنامه های مهم این طرح به شمار می آید.

وی با اعلام این که 30 میلیارد تومان اعتبار کمک به مدارس داریم، اظهار کرد: تجهیز کتابخانه ها، تهیه إمکانات ورزشی، همکاری با آموزش و پرورش در مسابقات محلی، تجهیز نمازخانه ها، بازسازی سرویس بهداشتی مدارس از جمله اقدامات ما بوده است که حدود 300 مدرسه را در بحث نیازمندی ها بازسازی و به تجهیز کتابخانه هایشان کمک کردیم.

عبدالهی با بیان این که اقدامات شهرداری تهران در حوزه فرهنگی و اجتماعی در سه محور است، إظهار کرد: این سه محور شامل، تأمین إمکانات بهداشتی در مراکز تحصیلی آموزشی، شامل بهبود وضعیت دانش آموزان و دانشجویان، اقدامات ورزشی شامل تهیه و تأمین امکانات و تجهیزات ورزشی جهت مراکز تحصیلی و آموزشی و هم چنین امور فرهنگی و اجتماعی است.

وی با اشاره به حوزه آموزش های شهروندی گفت: تهیه و توزیع 5 هزار کتابچه و بروشور آموزشی با موضوع کمک به همنوع، تهیه و توزیع 5 هزار کتابچه و بروشور آموزشی با موضوع استفاده از سرویس مدارس از 1الی 15 مهر در مناطق 22 گانه و نیز اجرای دوره های آموزشی ویژه محصلین دوره دبیرستان با هدف انتخاب شغل از جمله برنامه های این حوزه بوده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری با اشاره به حوزه سلامت، ادامه داد: برگزاری 39 کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی و نیز برگزاری دوره های آموزشی با سرفصل های سلامت محور از جمله موضوع مهارت های زندگی در12 مدرسه منتخب هر منطقه، از جمله اقدامات این حوزه بوده است.
وی در ادامه نشست با اعلام این که در روز عید غدیر 110هزار غذا توزیع شده است، خاطر نشان کرد: این اولین اقدامی است که با همکاری محلات به صورت خودجوش مردمی صورت گرفته است.
عبدالهی با اشاره به هفته سالمند، گفت: 5شنبه 8 مهر مصادف با روز سالمند در بوستان جوانمردان واقع در منطقه 5 پیاده روی سالمندان را به مناسبت هفته سالمند خواهیم داشت.
وی در پایان تصریح کرد: معقوله فرهنگ و کار فرهنگی پیچیدگی های خود را دارد و باید مساجد و محلات محور کإرهای ما بأشد تا یتوانیم در موضوعات فرهنگی به نتیجه برسیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

معاونت امور اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران

معاونت اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران یکی از مهمترین معاونت های شهرداری تهران است که وظیفه اجرای سیاست های کلان شهری در حوزه اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران را بر عهده دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه