اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950703135055990

کنترل ترافیک پایتخت با حضور 600 نیروی عملیاتی

کد: 13950703135055990

https://goo.gl/5tgKIC

، تهران , (اخبار رسمی): معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران که از نخستین ساعات صبح شنبه سوم مهر در محل مرکز کنترل ترافیک پایتخت حاضر شده بود، گفت: رفته رقته رفتار ترافیکی مردم بهتر و بهتر می شود و یکی از دلایل رقم خوردن صبح بی حادثه تهران بهبود رفتارهای ترافیکی شهروندان است.

ترافیک پایتخت با حضور 600 نیروی عملیاتی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، دکتر مازیار حسینی افزود: ترافیک بزرگراه ها عملاً از ساعت 6 و نیم صبح آغاز شده و به تدریج افزایش پیدا کرد تا این که در ساعت 7 و نیم صبح، بالغ بر 181 کیلومتر از مجموع 545 کیلومتر معابر بزرگراهی تهران و به عبارتی، یک سوم بزرگراه های پایتخت، شاهد تراکم ترافیک بود. کنترل میدانی ترافیک پایتخت با حضور 600 نیروی عملیاتی
معاون شهردار تهران با اشاره به این که برای اولین بار علاوه بر کنترل هوشمند، از ساعت 6 صبح 600 نیروی عملیاتی نیز با حضور میدانی در 600 نقطه پر تراکم شهر، جریان ترافیک پایتخت را از نزدیک کنترل نمودند، اظهار کرد: 22 اکیپ اجرایی در 22 منطقه نیز نسبت به رفع مسائل و مشکلات چراغ های راهنمایی اقدام کردند، ضمن این که نسبت به ایمن سازی و مناسب سازی فضای مقابل یک هزار و 741 باب مدرسه از طریق نصب علائم افقی و عمودی در اطراف مدارس نیز اقدام شد.
دکتر مازیار حسینی با بیان این که مشکل ترافیک تهران نیاز به اهتمام جدی در سطح هیأت دولت دارد، تصریح کرد: بسته پیشنهادی شهرداری تهران در مورد کنترل آلودگی هوا در حال حاضر در کمیسیون زیربنایی دولت در دست بررسی است و اجرای طرح کاهش، بخشی از این بسته علمی و در عین حال اجرایی است که با ابلاغ وزارت کشور از اول مهر آغاز شده است.
وی با تأکید بر این که نه نسبت به اجرای قانون کوتاه می آییم و نه نسبت به حفظ سلامت عمومی مردم مماشأت می کنیم، اضافه کرد: قرار نیست با خودروی فرسوده ای که روغن سوزی دارد و جان شهروندان را نشانه گرفته، مدارا کنیم و برخی به بهانه حمایت از گروهی از رانندگان خودروهای بسیار فرسوده که می توان از آن به عنوان دوستی خاله خرسه تعبیر نمود، طرح های علمی و کارشناسی را زیر سوال می برند.
ترافیک تهران صبح ها 2 ساعت و عصرها 3 ساعت به اوج می رسد
معاون شهردار تهران با اشاره به این که در تمام دنیا، ظرفیت معابر محدود است و در ساعات اوج تردد، افزایش تراکم ترافیک امری عادی است، اظهار کرد: ساعات اوج ترافیک صبحگاهی در نیمه دوم سال، 7 تا 9 و ساعات اوج ترافیک عصرگاهی نیز 16 و نیم تا 19 و نیم است و در این 5 ساعت صبح و عصر، شاهد به اصطلاح قله ترافیک هستیم.
دکتر مازیار حسینی با بیان این که وضعیت ترافیک تهران مانند مصدومی تصادفی است که در حال خونریزی است و در درجه اول باید سعی کنیم راه تنفس او را باز کنیم تا مسیر نفس کشیدن او بسته نشود، تصریح کرد: روزی چند صد دستگاه خودرو وارد تهران می شود و چیزی هم از خودروهای موجود کم نمی شود و کل شبکه بزرگراهی تهران احداث شده و کل شبکه ریلی تهران هم ظرف سال جاری و سال آینده ساخته می شود.
وی در پایان با تأکید بر این که نباید منافع اقلیت را نسبت به مصالح اکثریت ارجحیت داد و مصلحت گروه های بزرگ شهروندان را فدای منفعت گروه کوچکی از شهروندان کنیم، خاطرنشان کرد: در صورتی که هر یک از مسئولان ما از یک سو و شهروندان از سوی دیگر، مسئولیت های اجرایی و اجتماعی خود را بپذیرند، آن وقت است که می توانیم بگوییم جامعه به بلوغ رسیده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران

حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، بالاترین مرجع در شهرداری تهران است که مسئولیت سیاست گذاری، هماهنگی، برنامه­‌ریزی و کنترل عملکرد حمل و نقل و ترافیک شهر تهران را برعهده دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه