اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950703135495763

صدور محصولات باکیفیت شیلاتی ایران به صورت خام

کد: 13950703135495763

https://goo.gl/T47uLz

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان با اشاره به نقش آفرینی شیلات در شکوفایی اقتصاد مقاومتی گفت: کشورهای اروپای غربی به ویژه اسپانیا از بازارهای مهم هدف صادرات محصولات شیلاتی ایران است.

صدور محصولات باکیفیت شیلاتی ایران به صورت خام

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران،  ارسلان قاسمی در مصاحبه با رادیو اقتصاد از رویکرد جدید ایران به بازارهای اروپای شرقی نیز اشاره کرد و افزود: حضور موثر در در این بازارها مستلزم بازارسازی، بازارشناسی و بازاریابی است.

وی اظهار داشت : محصولات شیلاتی ایران بسیار با کیفیت و سالم است بنابراین بسیاری از کشورهای دنیا مشتری این محصولات هستند.

مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان بی توجهی به مقوله فرآوری و بسته بندی را از مشکلات جدی صادرات محصولات شیلاتی کشور دانست و گفت : متاسفانه محصولات با کیفیت شیلاتی ایران بدون فرآوری و در عمل بصورت خام با نازلترین قیمت به دنیا صادر می شود.
وی در ادامه بر ضرورت توسعه زیرساخت های فرآوری محصولات شیلاتی در کشور تاکید کرد و افزود : محصولا ت شیلاتی از اقلام مهم صادرات غیرنفتی ایران است.
قاسمی بیان داشت : ارتقای کیفیت بسته بندی و رعایت اصول بهداشتی در مراحل مختلف تولید، فرآوری و صادرات انواع محصولات زیر بخش شیلات موجبات گسترش ارزآوری حاصل از این مسیر را فراهم خواهد کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه آبزی‌پروری در بسیاری از کشورها به ویژه ایران یک فعالیت مهم اقتصادی محسوب می‌شود، گفت : این صنعت در تامین امنیت غذایی و رونق اقتصاد کشور بسیار نقش آفرین است.
مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان کشور با اعلام اینکه شیلات از بخش های تامین کننده پروتئین مصرفی جامعه است، افزود: خوشبختانه به دلیل وابستگی بسیار ناچیز تولیدات آبزیان به منابع ارزی، تامین پروتئین مورد نیاز جامعه با استفاده از آبزیان در جهت تحقق استقلال غذایی کشور اهمیت بسیاری دارد ضمن اینکه فعالیت های آبزی پروری بسیار اشتغال آفرین است.
وی تصریح کرد: به یقین رونق شیلات به عنوان زیرمجموعه بخش کشاورزی، شکوفایی سایر بخش های اقتصادی را نیز به دنبال دارد به همین دلیل با نگاهی دقیق و موشکافانه به تولید، فرآوری، صادرات و حمل و نقل آبزیان می توان به نقش کلیدی فعالیت های شیلاتی در اقتصاد ملی پی برد.

 قاسمی بیان داشت: شیلات در بخش کشاورزی و اقتصاد ملی جایگاه ویژه ای داشته و سهم آبزی پروری در ایجاد اشتغال دارای اهمیت فراوانی است.

وی با تصریح اینکه فعالیت های آبزی پروری در کاهش نرخ بیکاری بسیار موثر است، گفت: ظرفیت های بالقوه فراوانی در بخش آبزی پروری کشور نهفته است.
مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان با اذعان اینکه توسعه شیلات یکی از محورهای مورد توجه دولت است، افزود: شرایط مساعد و استعدادهای بالقوه ای در زمینه آبزی پروری در کشور وجود دارد از اینرو می طلبد از ظرفیت های موجود در بخش شیلات به شکل مطلوبی استفاده شود.
وی در ادامه با بیان اینکه از فرهنگ سازی برای افزایش مصرف آبزیان در کشور نباید غافل شد، گفت: ترویج و گسترش فرهنگ مصرف غذای سلامتی در کشور مستلزم عزم و اراده ملی است.

قاسمی با یادآوری اینکه فعالیت های زیادی باید در زمینه فرهنگ سازی برای مصرف آبزیان در جامعه صورت گیرد، افزود: در حال حاضر سرانه مصرف آبزیان در کشور بسیار پائین است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان شیلات ایران

بهره برداری از سواحل جنوبی دریای خرز به صورت اجاره ای - سالانه از سال 1219 شمسی ( زمان سلطنت محمد شاه قاجار) آغاز شد. این نظام حقوقی در بهره برداری به مدت 80 سال تا 1299 شمسی ادامه داشته است. تا زمان محمد شاه, حاکمان هر منطقه به میل خود رودخانه ها و دریا را به اتباع روسیه اجاره می دادند. اما از سال 1215 هجری شمسی این اختیار با فرمان محمد شاه لغو شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]