اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950704135945735

در نهمین جشنواره ملی حرکت انجام شد

رقابت علمی دانشجویان

کد: 13950704135945735

https://goo.gl/t8qBnV

، تهران , (اخبار رسمی): جشنواره حرکت ، محل تبادل تجربیات و ایجاد رقابت سازنده بین انجمن های علمی دانشجویی است.

رقابت سازنده علمی -دانشجوی در جشنواره حرکت

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت علوم،سید ضیا هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، درمراسم افتتاحیه نهمین جشنواره ملی حرکت در دانشگاه شهید باهنر کرمان ،گفت: وقتی جشنواره حرکت در سطح ملی برگزار می‌شود معنی آن این است که نزدیک به یک سال حرکت‌های دانشجویی در قالب‌های علمی و تخصصی انجام شده است و گل کار به مرحله‌ای رسیده است که آثار برتر در سطح ملی معرفی شوند.

هاشمی ادامه داد: این جشنواره چند ویژگی دارد. اولا چهارمین جشنواره حرکت است که در این دولت و در طول سه سال گذشته برگزار می‌شود و این نشان از اهتمام به حرکت در مجموعه وزارت علوم و معاونت فرهنگی است و ما در کمتر از سه سال گذشته جشنواره‌های ششم، هفتم، هشتم و امسال نهم را برگزار کردیم در حالی که قاعدتاً باید هر سال یک جشنواره برگزار شود ولی اهتمام همکاران ما باعث شده است تا فاصله برگزاری دو جشنواره کمتر از یک سال باشد.

هاشمی افزود: ویژگی جشنواره حرکت این است که فرصتی برای انجمن‌های علمی برتر ایجاد می‌کند تا از سراسر کشور دور هم جمع شوند و تجربیات تبادل شود. همچنین رقابت سازنده‌ای بین انجمن‌های علمی شکل می‌گیرد و خود آنها فرصتی را فراهم می‌کنند تا کارهای دانشجویی با محوریت تخصص و علم برگزار شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم به جشنواره نهم اشاره کرد و گفت: جشنواره حرکت نهم چند ویژگی دارد یکی اینکه در این جشنواره از گروه‌های خارجی دعوت شده است و از چند نمونه اینجا داریم هر چند در جشنواره هشتم نیز گروه‌هایی از دانشگاه‌های خارجی مقیم داخل حضور داشتند اما امسال وسیع‌تر شده است. همچنین تعدادی از انجمن‌های وزارت بهداشت در این جشنواره شرکت کرده‌اند تا سطح گسترده‌تری از فعالیت‌ها را شاهد باشیم.

هاشمی در ادامه گفت: در این جشنواره ضریب دقت داوری‌ها و تعداد داوران افزایش یافته و حوزه‌های تخصصی نیز نزدیک به دو برابر شده‌اند. تعداد آثار هم نزدیک 25درصد رشد داشته است. ما هر سال در این جشنواره شاهد هیجان و انگیزه بیشتری هستیم و هر سال نیز بیشتر می‌شود و ما وقتی این جشنواره‌ها را می‌بینیم به آینده امیدوارتر می‌شویم و این موضوع نشان می‌دهد؛ نسلی از جوانان ما در دانشگاه شکل می‌گیرد و تربیت می‌شود که ظرفیت این را دارند که آینده‌ای درخشان هم از نظر صنعت، تکنولوژی و هم فرهنگی و اجتماعی را بسازند و همین هم باعث اعتماد بیشتر مسئولان می‌شود تا توانمندی‌های دانشجویان را ببینند .

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بازدید خود از غرفه‌ها و درخواست‌های انجمن‌های علمی اشاره کرد و گفت: در بازدید از غرفه‌ها همه درخواست‌های دانشجویان در افزایش حمایت‌های مالی و فراهم کردن امکانات بود. امسال سعی کرده‌ایم تا میزان حمایت‌مان را بیشتر کنیم ولی چون فعالیت انجمن‌ها زیاد شده است باز هم این امکانات جوابگو نیست و به عبارتی دیگر آن قدر ظرفیت‌ها و استعدادها زیاد است که هر چه بیشتر امکانات در اختیار دانشجویان باشد استعدادهای بیشتری شکوفا می‌شود وبه طور مرتب خلاقیت‌ها و نوآوری‌هایی در جمع دانشجویان است که هر چه بیشتر بودجه، امکانات و فضای فیزیکی افزایش یابد قطعا نتیجه بهتر و بیشتری را می‌گیریم و ما تلاش می‌کنیم تا در حد مقدورات همه این مسائل را افزایش دهیم.

 نهمین جشنواره ملی حرکت دیروزدر دانشگاه شهید باهنر کرمان با حضور ضیا هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، فضل‌الله ایرجی کجوری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، طاهررئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان واعضای انجمن‌های علمی دانشجویی از دانشگاه‌های سراسر کشور در محل دانشگاه  شهید باهنر کرمان آغاز به کار کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

لازم است در هر زمان تحلیل دقیق و صحیحى از وضعیت و جایگاه تاریخى آموزش عالى داشته باشیم. این علم و آگاهى به دلیل اینکه براى تعیین نحوه و خط مشى حرکت آتى این بخش ضرورى است، موجب وحدت نظر و تحلیل همگان با دست‏اندرکاران آموزش عالى کشور مى‏شود. ما براى سهولت، تاریخ آموزش عالى ایران را به سه دوره باستانى، میانى و اخیر یا معاصر تقسیم نموده‏ایم. بر مبناى اطلاعات در دست، در زمان داریوش، مدرسه پزشکى «سائیسم» جهت تربیت طبیب با کتابخانه‏اى معتبر دایر بوده است. مجمع علمى همدان نیز در آن زمان با 100 نفر عالم و دانشمند به فعالیت مشغول بوده است. علاوه بر اینها از فرهنگستان اردشیر نیز در شهر سارد ذکر به میان آمده است. مدارس دوره ساسانى مثل ریواردشیر به انتقال معارف آن عصر و تربیت دانشمند مشغول بوده‏اند. شاخص‏ترین سابقه آموزشى موجود و در دسترس در دوران باستانى را مى‏توان تشکیل و تأسیس مدرسه «جندى شاپور» در شرق محل فعلى شوش توصیف نمود. این مدرسه که 500 سال عمر کرده، پایدارترین مدرسه عالى در تاریخ ایران بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]