اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950704135955735

وزیر علوم خبر داد

افزایش سقف تسهیلات دانشجویی

کد: 13950704135955735

https://goo.gl/vAe2tr

، تهران , (اخبار رسمی): میزان سقف تسهیلات و یارانه پرداختی به دانشجویان در سال 93، 2 میلیارد و 600 میلیون ریال بود که امسال این میزان به بیش از 6 میلیارد و 700 میلیون ریال افزایش یافته است.

افزایش سقف تسهیلات دانشجویی

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت علوم ،محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اعلام این خبر گفت: چهار میلیون و 800 دانشجو در 2 هزار و 800 دانشگاه و موسسه آموزش عالی کشور (دولتی و غیر دولتی) در حال تحصیل هستند که از این تعداد 100 هزار نفر در مقطع دکترا و 350 هزار نفر هم در مقطع کارشناسی ارشد به تحصیل اشتغال دارند.

او ادامه داد: هم اکنون توسعه کمی دانشگاه ها به اندازه کافی در کشور وجود دارد و در این زمینه باید توجه خود را بیشتر به سمت توسعه کیفی دانشگاه ها متمرکز کنیم.

فرهادی گفت: در این زمینه طرح آمایش آموزش عالی در شورای انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است که در این طرح دانشگاه های کشور به 10 منطقه و چهار سطح محلی، منطقه ای، ملی و بین المللی طبقه بندی شده اند.

وی ساماندهی آموزش عالی، ارتقای جایگاه و ایجاد محیطی پر نشاط در دانشگاه، حفظ و کرامت اساتید و دانشجویان، استقلال دانشگاه در حوزه فعالیت های علمی، آموزشی، تحقیقاتی و پژوهشی را از جمله مواردی اعلام کرد که در اجرای طرح آمایش آموزش عالی به طور جدی دنبال می شود.

فرهادی از همکاری های علمی و روابط دانشگاهی با کشورهای همجوار در دانشگاه های مرزی بویژه دانشگاه ایلام خبر داد و افزود: دانشگاه ایلام ظرفیت و پتانسیل همکاری های خوبی در قالب پذیرش دانشجو، تبادل استاد و انجام تحقیقات مشترک و خواهر خواندگی با کشور عراق دارد که باید تحقق این موضوع بطور جدی پیگیری شود.

 وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دیروز همزمان با آغاز سال تحصیلی 96 - 95 به استان ایلام سفر کرد و ضمن دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و همچنین محمدرضا مروارید استاندار ایلام، تعدادی از طرح های زیر بنایی دانشگاه ایلام را افتتاح یا کلنگ زنی کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

لازم است در هر زمان تحلیل دقیق و صحیحى از وضعیت و جایگاه تاریخى آموزش عالى داشته باشیم. این علم و آگاهى به دلیل اینکه براى تعیین نحوه و خط مشى حرکت آتى این بخش ضرورى است، موجب وحدت نظر و تحلیل همگان با دست‏اندرکاران آموزش عالى کشور مى‏شود. ما براى سهولت، تاریخ آموزش عالى ایران را به سه دوره باستانى، میانى و اخیر یا معاصر تقسیم نموده‏ایم. بر مبناى اطلاعات در دست، در زمان داریوش، مدرسه پزشکى «سائیسم» جهت تربیت طبیب با کتابخانه‏اى معتبر دایر بوده است. مجمع علمى همدان نیز در آن زمان با 100 نفر عالم و دانشمند به فعالیت مشغول بوده است. علاوه بر اینها از فرهنگستان اردشیر نیز در شهر سارد ذکر به میان آمده است. مدارس دوره ساسانى مثل ریواردشیر به انتقال معارف آن عصر و تربیت دانشمند مشغول بوده‏اند. شاخص‏ترین سابقه آموزشى موجود و در دسترس در دوران باستانى را مى‏توان تشکیل و تأسیس مدرسه «جندى شاپور» در شرق محل فعلى شوش توصیف نمود. این مدرسه که 500 سال عمر کرده، پایدارترین مدرسه عالى در تاریخ ایران بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش