اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950704137045898

درپایتخت

هفته آخر تابستان با هوای سالم گذشت

کد: 13950704137045898

https://goo.gl/MldPNX

، تهران , (اخبار رسمی): آخرین هفته از تابستان 95 با هوای سالم سپری شد.

هفته آخر تابستان با هوای سالم گذشت

به گزارش اخبار رسمی به نقل از شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، مریم نادری» مدیر واحد پایش و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این باره گفت: ارزیابی وضعیت کیفیت هوای شهر تهران طی روزهای 27 شهریور تا 2 مهرماه گویای آن است که پایتخت آخرین هفته تابستان را در شرایط سالم سپری کرده است. همچنین افزایش مسافرت‌ها در آخرین هفته قبل از شروع سال تحصیلی و در نتیجه کاهش تردد خودروها در سطح شهر نیز یکی از عوامل مؤثر در وضعیت مطلوب کیفیت هوای تهران می توان به حساب آورد. به گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، از شبانگاه شنبه دامنه های جنوبی البرز تحت تأثیر فعالیت سامانه بارشی مستقر در نوار شمالی کشور قرار گرفته که به تدریج منجر به افزایش میزان ناپایداری جوی، میزان ابرناکی و وزش باد شدید موقتی در این مناطق در روز یکشنبه گردید. همان گونه که در نمودار مشخص است،در بعد از ظهر یکشنبه وزش باد شدید(متغیر بین 7 تا 12 متر بر ثانیه) از سمت نواحی غربی (متغیر بین شمال غربی تا جنوب غربی) رخ داده که همزمان منجر به افزایش موقتی غلظت ذرات معلق با قطر کمتر از 10 میکرون شده است. هرچند این شرایط تداوم نداشته و تغییرات شرایط آب و هوایی حاکم، کاهش غلظت ذرات معلق تجمع یافته در سطح شهر را به دنبال داشت.

به گفته نادری،‌ طی سایر روزهای هفته از میزان ناپایداری جوی کاسته شده که در برخی ساعات به ویژه در شبانگاه منجر به تشدید شرایط پایداری شبانه و سکون نسبی هوا شده،در نتیجه این شرایط افزایش موقتی غلظت آلاینده ها و غبارآلودگی به ویژه در ساعات اولیه صبحگاه را به همراه داشته است. همچنین تغییرات دما در طول روز منجر به وزش باد محلی شده که بزرگی آن بسته به اختلاف دمای بیشینه و کمینه برای هر روز متفاوت است. به طور میانگین ساعات بعدازظهر تمام روزها با افزایش نسبی سرعت باد همراه بوده که در بیشتر موارد در پراکندگی آلاینده ها از سطح شهر نقش موثری داشته است.

بررسی نمودارهای گلباد نشانگر آن است که سرعت باد در هفته گذشته روند نوسانی داشته است (سرعت میانگین حدود 3 متر بر ثانیه) و طی برخی ساعات در بعد ازظهر بزرگی آن بین 3 تا 6 متر بر ثانیه (با جهت متغیر بین جنوب شرقی تا شمال غربی) متغیر بوده است. تنها در بعدازظهر یکشنبه وزش باد شدید از سمت نواحی غربی رخ داده که افزایش نسبی غلظت ذرات معلق را به همراه داشته است.همچنین پارامتر عمق میدان دید طی هفته گذشته در اکثر روزها بیشینه مقدار بوده و تنها در بعدازظهر روز سه شنبه به دلیل غبارآلودگی ناشی از برقراری شرایط جوی نسبتا پایدار و به تبع افزایش غلظت ذرات معلق، به طور میانگین به 8 کیلومتر رسید. اطلاعات غلظت آلاینده ها بر اساس داده ایستگاه های شرکت کنترل کیفیت هوا و اطلاعات هواشناسی اندازه گیری شده در ایستگاه مهرآباد از پایگاه اطلاعات دانشگاه وایومینگ تهیه شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در سال 1372 توسط شهرداری تهران تأسیس شده است. در حال حاضر این شرکت دارای دو معاونت مالی- اداری و معاونت فنی (واحد راهبری و اندازه گیری و واحد پایش و پیش بینی آلودگی هوا و صوت). این شرکت ضمن جرای پروژه های تخصصی، مطالعاتی- پژوهشی، 43 ایستگاه اندازه گیری صوت و 21 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در نقاط مختلف شهر تهران دارد و با روش های مختلف آن را به شهروندان اطلاع رسانی می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | محیط زیست