اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950706140395996

در مراسم سوگواری سالار شهیدان صورت می گیرد

استفاده از ظروف نذری تجزیه پذیر

کد: 13950706140395996

https://goo.gl/Yjtvo8

، تهران , (اخبار رسمی): سومین نشست فصلی روحانیون شهرری با حضور امام جمعه شهرری، شهردار منطقه 20، رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران برگزار و بر استفاده از ظروف تجزیه پذیر در مراسم سوگواری سالار شهیدان و اجرای طرح هیئت های پاک تاکید شد.

استفاده از ظروف تجزیه پذیر

به گزارش  اخبار رسمی  به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 20، سومین نشست فصلی روحانیون شهرری در سال جاری با حضور حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری، حجت الاسلام جواد صادق زاده رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران، سید احمد صفوی شهردار منطقه 20، حسین جعفری مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در مسجد ارشاد شهرری برگزار شد.

حجت الاسلام جواد صادق زاده رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران ضمن تشریح حوادث دهه پایانی ذی الحجه گفت: خدمات شهرداری تهران در حوزه دین منحصر به فرد است و هیچ ارگانی تاکنون در خصوص ترویج دین و شعائر اسلامی این حجم فعالیت را انجام نداده است.

 

مساجد بخش های اقماری منطقه 20 شامل حمایت های نمایشگاه عطر سیب شدند

صادق زاده با اشاره به اینکه فعالیت نمایشگاه عطرسیب در راستای حمایت از مساجد، هیئات و حسینیه ها برای برپایی بهتر مراسم سوگواری امام حسین(ع) آغاز شده است، افزود: تمامی مساجد، هیئات و حسینیه های شهر تهران می توانند از حواله های خرید ملزومات این مراسم معنوی بهره مند شوند.

رئیس مرکز فعالیت های دینی در خصوص مساجد شهرری نیز گفت: بنا بر درخواست بخش های کهریزک، باقرشهر و حسن آباد فشافویه، مساجد این بخش ها نیز همچون دیگر مساجد منطقه 20 می توانند از این امکان و حمایت فرهنگی استفاده کنند.

تعمیر و تجهیز مساجد از فعالیت های اولویت دار مدیریت شهری منطقه 20

سید احمد صفوی شهردار منطقه 20 نیز به رویکرد اجتماعی مدیریت شهری تهران اشاره کرد و گفت: در این رویکرد تلاش شده است علاوه بر فعالیت های عمرانی، به نیازهای فرهنگی و اجتماعی شهروندان بیش از پیش توجه شود که مساجد به عنوان یکی از مهمترین مراکز برای توسعه و ترویج فرهنگ دینی محور تمامی این برنامه ها است.

صفوی از همکاری ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد که با محوریت امام جمعه شهرری شکل گرفته است قدردانی کرد و افزود: این تعامل منشا خدمات بسیاری شده است که امیدواریم این روند همچنان استمرار یابد.

شهردار منطقه 20 با اشاره به اینکه مرمت و تجهیز مساجد از فعالیت های اولویت دار مدیریت شهری منطقه 20 است، گفت: در مناسبت های مختلف فرهنگی نیز طرح های حمایتی، ویژه اماکن مذهبی اجرا می شود که برپایی نمایشگاه عطر سیب و ارائه خدمات حمایتی این نمایشگاه به مساجد، هیئت ها و حسینیه ها، یکی از این موارد است.

اجرای طرح هیئت های پاک در منطقه 20 به مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان(ع)

 حسین جعفری مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران نیز در جمع روحانیون و ائمه جماعات شهرری به اهمیت تفکیک پسماندهای خشک و تر اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه روزانه 12 هزار تن پسماند خانگی، بیش از 120 هزار تن خاک ونخاله ساختمانی و 100 تن زباله پزشکی تولید می شود و جمع آوری این زباله ها هزینه بالایی دارد، مدیریت پسماندها امر بسیار مهمی محسوب می شود.

جعفری با اشاره به نقش تاثیرگذار ائمه جماعات و مساجد در محله ها، افزود: کاهش تولید زباله، تفکیک پسماند خشک و تر، کاهش حجم زباله و حذف رطوبت پسماندها از مهمترین مسائلی است که برای تحقق آنها نیازمند همکاری و مشارکت شهروندان هستیم.

وی به مراسم های ایام محرم نیز اشاره کرد و گفت: به منظور رعایت سلامتی شهروندان توصیه می کنیم از ظروف یک بار مصرف گیاهی استفاده شود و برای زمینه سازی این امر نیز طرح هیئت های پاک در این ایام به اجرا در می آید.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به اینکه به تمامی هیئت ها و ایستگاه های صلواتی مخازن تفکیک تحویل می شود، افزود: متولیان برگزاری مراسم های سوگواری در ایام محرم می توانند با ارائه ظروف یک بار مصرف پلیمری، دو برابر ظروف یک بارمصرف تجزیه پذیر تحویل بگیرند.

سومین نشست فصلی روحانیون در حالی پایان گرفت که شهردار منطقه 20 به همراه رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران، معاونین و مدیران ارشد شهرداری منطقه 20 به مناسبت ایام هفته دفاع مقدس برای غبارروبی و عطرافشانی بر سر مزار شهدای گمنام مجموعه فرهنگی ولیعصر(عج) حاضر شدند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

منطقه 20 شهرداری تهران

منطقه 20 (شهرری ) جنوبی ترین منطقه شهری شهرداری تهران با 378445 نفر جمعیت و وسعت 23 کیلومتر مربع داخل محدوده شهری و 153 کیلومترمربع حریم بوده همچنین این منطقه دارای پنج ناحیه داخل محدوده و دو ناحیه خارج محدوده و 22 محله می باشد .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | محیط زیست