اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950713149305763

تولید 450 تن میگوی پرورشی در دیر بوشهر

کد: 13950713149305763

https://goo.gl/LxhsLH

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس اداره شیلات دیر استان بوشهر گفت: برداشت میگو از استخرهای پرورش این شهرستان آغاز شده و پیش بینی می شود امسال 450 تن میگو ی پرورشی در این شهرستان تولید شود

تولید 450 تن میگوی پرورشی در دیر بوشهر

به گزارش اخباررسمی به نقل سازمان شیلات ایران،  عقیل امینی در حاشیه آغاز برداشت میگو پرورشی گفت: امسال در سطح 180 هکتار از استخرهای پرورشی این شهرستان بچه میگو ذخیره سازی شده است و پیش بینی می شود از هر هکتار 2.5 تن میگو برداشت شود.
امینی اضافه کرد: هم اکنون میزان اشتغال در هر هکتار استخر پرورش میگو یک نفر بصورت مستقیم و دو نفر غیر مستقیم است.

رئیس شیلات دیر اظهارداشت: میگوهای برداشت شده پس از بسته بندی به کشورهای حوزه خلیج فارس و اتحادیه اروپا صادر می شود.
مسئول واحد آبزی پروری شیلات دیر گفت: روند ذخیره سازی بچه میگو از خرداد ماه تا آخر تیر در استخرهای پرورش این شهرستان انجام شد و دوره پرورش میگو در استخرها چهار تا پنج ماه است.
علی یوسفی افزود: در سال جاری 32 میلیون و 780 هزار قطعه بچه میگو در استخرهای پرورش این شهرستان ذخیرسازی شد.
مسئول واحد آبزی پروری شیلات دیر اضافه کرد: پرورشی میگو در این شهرستان از سال 80 با سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت سازمان شیلات در آماده سازی زیرساخت های آن احداث شده است که هم اکنون از 11 سایت موجود 9 سایت در سطح مفید فعال است.
فرماندار دیر گفت: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل تولید پرورش میگو در این شهرستان نمونه عینی و عملی اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی در کشور است.
حمزه اعتماد افزود: همه باید در اجرای اقتصاد اسلامی و مقاومتی با تاکید مقام معظم رهبری و رویکرد اصول مورد تایید نظام پیش گیرند تا اقتصادی مقاوم در برابر فشارهای بیرونی محقق شود.
وی با اشاره به اهمیت آبزی پروری افزود: در فصل صید میگو امسال در مجموع توسط صیادان این شهرستان 200 تن برداشت شده است در صورتی که پیش بینی شده امسال 450 تن میگوی پرورشی در این شهرستان برداشت شود که این میزان تولید نسبت به میگوی صید دریا بسیار بالاست.
فرماندار دیرگفت: با توجه به مناسب نبودن وضعیت آبزیان در دریا توجه به پرورش ماهی در قفس و پرورش میگو ضروری است و مسئولان شیلات آن را جدی بگیرند.
مدیر سایت پرورش میگو دیر گفت: درصورت ایجاد زیرساخت های لازم و تصویب برخی دستورالعمل های حمایتی، پرورش میگو می تواند صنعت اشتغال زا و صادراتی ارزآور به عنوان یکی از محورهای مهم توسعه پایدار این شهرستان باشد.
حبیب مختاری افزود: هم اکنون سایت پرورش میگو دیر زمینه اشتغال 300 نفر از جوانان شهرستان را فراهم کرده و باعث رونق و آبادانی در منطقه شده است.
وی اضافه کرد: یکی از مشکلات موجود، هزینه بالای نصب سیستم هواده است که در صورت نصب این سیستم در استخرها پیش بینی می شود تولید میگوی پرورشی در این سایت به دوبرابر افزایش یابد

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان شیلات ایران

بهره برداری از سواحل جنوبی دریای خرز به صورت اجاره ای - سالانه از سال 1219 شمسی ( زمان سلطنت محمد شاه قاجار) آغاز شد. این نظام حقوقی در بهره برداری به مدت 80 سال تا 1299 شمسی ادامه داشته است. تا زمان محمد شاه, حاکمان هر منطقه به میل خود رودخانه ها و دریا را به اتباع روسیه اجاره می دادند. اما از سال 1215 هجری شمسی این اختیار با فرمان محمد شاه لغو شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]