اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950713149605364

مدیرعامل بانک قوامین

سپرده‌گذاران کلان نرخ سود را تعیین می‌کنند

کد: 13950713149605364

https://goo.gl/Wa5bxv

، تهران , (اخبار رسمی): در حال حاضر سپرده‌گذاران کلان تعیین‌کننده نرخ سود هستند زیرا اگر بانکی نرخ سود موردنظر آن‌ها را پرداخت نکند، بانک‌های دیگر این کار را انجام و منابع را جذب می‌کنند.

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی بانک قوامین غلام حسن تقی نتاج  مدیرعامل این بانک با تأکید بر این‌که نگاه بخشی به اقتصاد رویکرد مناسبی نیست گفت: به‌منظور تحرک اقتصادی باید به تمام متغیرهای اقتصادی همزمان توجه شود ازاین‌رو متولیان بخش‌های مختلف اقتصادی نیز باید به‌صورت تیمی تصمیم‌گیری کنند.

مدیرعامل بانک قوامین گفت: با پایین آمدن نرخ سود سپرده‌های بانکی به 15 درصد، به انواع مختلف این نرخ در مؤسسات مالی و بانک‌ها دور زده می‌شود همچنین این مؤسسات با تشکیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری در شرایط کنونی حتی تا 24 درصد به سپرده‌گذاران سود پرداخت می‌کنند.

وی افزود: قیمت تمام‌شده پول در شبکه بانکی به دلیل این‌که نرخ سود سپرده‌گذاری که درگذشته با سودهای بالا انجام‌شده و هنوز موعد آن نرسیده و همچنین 13 درصد منابع از محل سپرده‌ها نیز باید در بانک مرکزی سپرده‌گذاری شود نزدیک به 24 الی 25 درصد است.

نتاج خاطرنشان کرد: در حال حاضر سپرده‌گذاران کلان تعیین‌کننده نرخ سود هستند زیرا اگر بانکی نرخ سود موردنظر آن‌ها را پرداخت نکند، بانک‌های دیگر این کار را انجام و منابع را جذب می‌کنند.

وی در خصوص این‌که گفته می‌شود یکی از دلایل کاهش تورم در این سال‌ها با توجه به رشد نقدینگی نرخ سود بانکی بالا بوده است، گفت: نقدینگی از ابتدای دولت یازدهم از 472 هزار میلیارد تومان، امروز به رقمی نزدیک به 1070 هزار میلیارد تومان رسیده است وبر اساس منطق اقتصاد افزایش حجم نقدینگی تورم‌زا است ازاین‌رو چرا این اتفاق رخ نداده به عواملی دیگری که خارج از عهده نظام بانکی است، مربوط می‌شود.

این کارشناس بانکی با اشاره به این‌که کاهش نرخ تورم در اقتصاد ایران ناشی شرایط رکودی بوده است، اذعان داشت: بانک‌ها به دلیل جلوگیری از خروج شدید نقدینگی و بحران مجبور به پرداخت سودهای بالا به سپرده‌گذاران شدند.

نتاج افزود: بدین‌صورت در هرسال بین 20 الی 25 درصد افزایش حجم نقدینگی ناشی از محاسبه نرخ سود سپرده بالا است و این روند به همراه تزریق نقدینگی ناشی از بودجه دولتی و عوامل دیگر خلق پول رقم نقدینگی را به 1070 تریلیون تومان رسانده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بانک قوامین

انک قوامین در ابتدای دهه 70 حضور در نظام پولی وبانکی کشور را با نام صندوق قرض الحسنه ناجا تجربه کرد و پس از آن درسال 79 با تغییر نام به موسسه پس انداز وقرض الحسنه قوامین برگی نو در دفتر خدمات بانکی باز نمود و رسالت خود را از خدمت رسانی به کارکنان ناجا به عموم مردم تسری داد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه