اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950901187335364

مدیر عامل بانک قوامین تاکید کرد

خروج نقدینگی تعیین کننده نرخ سود سپرده

کد: 13950901187335364

https://goo.gl/GdVzgX

، تهران , (اخبار رسمی): ریسک خروج نقدینگی از بانک ها یکی از مولفه های تعیین کننده نرخ سود سپرده هاست.

نتاج

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی بانک قوامین، غلامحسین تقی نتاج مدیرعامل این بانک ریسک خروج نقدینگی از موسسات پولی و بانکی یکی از دلایل اصلی در تعیین نرخ سود سپرده‌ها دانست و گفت: مدیران بانکی نیز برای مدیریت این ریسک ناچار به استفاده از ابزار‌هایی مانند صندوق سرمایه گذاری بازار سرمایه هستند.

تقی نتاج با اشاره به  رویکرد کاهشی نرخ سود سپرده های بانکی، اظهار داشت: درست است که رویکرد نرخ سود سپرده های بانکی نزولی است اما برای جلب نظر مشتریانی با سرمایه بالا صندوق های سپرده گذاری سود بالای 22 درصد را به سهامداران پرداخت می کنند.

مدیر عامل بانک قوامین با اشاره به اینکه نوسان تعداد سهامداران بانکی به میزانی نیست که تحول عظیمی در منابع اصلی بانک ایجاد کند، بیان داشت: میزان خرید و فروش سهام تغییری در تزریق نقدینگی سرمایه بانک‌ها ندارد مگر در عرضه های اولیه، که این موضوع نیز مدتی است به علت نداشتن جذابیت در سود آوری از سوی موسسات بانکی و اعتباری ارائه نشده است.

تقی نتاج درباره سپرده گذاران مطرح بانک ها گفت: تعداد سپرده گذاران بزرگ که تعیین کننده منابع بانکی هستند در کشور زیاد است به طوری که بانک ها نمی توانند بی توجه به پرداخت سود آنها باشند، به همین منظور با تاسیس صندوق های سرمایه گذاری در بازار سرمایه بانک ها به عنوان یک ابزار پرداخت سود از آن استقبال کردند.

وی بیان داشت: بانکی که در پایان روز کاری با مازاد نقدینگی مواجه می شود با نرخ 16 درصد به بانکی که کسری نقدینگی دارد منابع قرض می دهد، اما این میزان با در نظر داشتن بهای تمام شده است، با افزایش بهای تمام شده پول طبیعی است که نرخ سود بازار بین بانکی نیز رشدی تا 24 درصد داشته باشد.

مدیر عامل بانک قوامین به راهکارهای مهار رشد نرخ سود بازار بین بانکی اشاره کرد و گفت: هماهنگی بانک مرکزی و بازار سرمایه در رونق بازار مالی، مهار نکردن اجباری نرخ تورم، تزریق نقدینگی در بخش های مختلف اقتصادی از جمله راهکارهای مهار رشد نرخ سود بین بانکی است

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بانک قوامین

انک قوامین در ابتدای دهه 70 حضور در نظام پولی وبانکی کشور را با نام صندوق قرض الحسنه ناجا تجربه کرد و پس از آن درسال 79 با تغییر نام به موسسه پس انداز وقرض الحسنه قوامین برگی نو در دفتر خدمات بانکی باز نمود و رسالت خود را از خدمت رسانی به کارکنان ناجا به عموم مردم تسری داد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه