اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950713150635638

افزایش 50درصدی صادرات غیر نفتی ازاستان بوشهر

کد: 13950713150635638

https://goo.gl/QrcIdY

، تهران , (اخبار رسمی): ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر با بیان اینکه حلقه‌های گوناگون اقتصادی و تولیدی زنجیروار عمل می‌کند گفت: سامانه جامع امور گمرکی این حلقه‌ها را بهم متصل کرده و جلوی بسیاری از هزینه‌ها، خسارت به اقتصاد و فسادهای کلان را گرفته است.

صادرات غیر نفتی ازاستان بوشهر 50 درصد افزایش یافت

به گزارش اخباررسمی به نقل روابط عمومی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، بهنام نوروزی، ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر با اشاره به راه‌اندازی سامانه جامع گمرکی در گمرک بندر ریگ،  نقش این سامانه را در تسریع روند صادرات و واردات کالا مهم برشمرد و اظهار داشت: استقرار این سامانه ضمن اینکه روند صادرات و واردات کالا افزایش می‌دهد از هرگونه سو استفاده‌های احتمالی جلوگیری می‌کند.
وی با بیان اینکه همه گمرکات استان بوشهر به سامانه جامع گمرکی متصل می‌شوند، تصریح کرد: ارائه درخواست از طریق سامانه جامع امور گمرکی علاوه بر حذف کاغذ مربوط به ارائه اسناد احراز هویت، عدم نیاز به حضور ارباب رجوع و تسریع در کار ، سبب ارتقا نظام سلامت اداری و رضایتمندی ارباب رجوع و گامی بلند در راستای تحقق ارتقاء پنجره واحد تجاری می‌شود.
مدیرکل گمرکات استان بوشهر با بیان اینکه سیستم دستی در امور گمرکی سبب سوء استفاده‌های گوناگون می‌شود، خاطرنشان کرد: در گذشته نبود اطلاعات سبب بروز مشکلات بسیاری در واردات کالا شده بود،در حالی که امروز گمرک با وزارت اقتصادی، دستگاه‌های تولیدی، وزارت صنایع، سازمان مالیاتی و سازمان بنادر در ارتباط است.
نوروزی  با بیان اینکه حلقه‌های گوناگون اقتصادی و تولیدی زنجیروار عمل می‌کند گفت: سامانه جامع امور گمرکی این حلقه‌ها را بهم متصل کرده و جلوی بسیاری از هزینه‌ها، خسارت به اقتصاد و فسادهای کلان را گرفته است.
وی از افزایش صادرات در استان بوشهر خبرداد و تصریح کرد:صادرات غیر نفتی گمرکات استان بوشهر به انضمام میعانات گازی 17 میلیون و 169 هزار تن است که از لحاظ وزن 50 درصد نسبت به 5 ماه نخست سال گذشته افزایش داشته است.
مدیرکل گمرکات استان بوشهر با اشاره به اینکه ارزش کالاهای صادراتی استان بوشهر افزون بر 6 میلیارد و 625 میلیون دلار ارزیابی شده خاطر نشان کرد: درآمد گمرکات استان بوشهر در 5 ماه نخست امسال افزون بر 913 میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد کاهش یافته است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

با صدور فرمان رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) ابتدا دفتر این کانون در محل وزارت کشور تشکیل و پس از آن در سال 1383 در قالب یک ستاد زیرمجموعه نهاد ریاست جمهوری فعالیت خود را گسترش داد. در سال 1383، محمدباقر قالیباف با حکم رییس جمهوری به عنوان رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز منصوب شد. پس از وی در آبان‌ماه سال 1384، محمدرضا نقدی، ریاست ستاد را عهده‌دار شد. سپس در تیرماه سال 1386، غلامحسین الهام، جایگزین نقدی شد و پس از الهام در اواخر آذرماه 1388، سعید مرتضوی و پس از وی در تیرماه سال 1391، فداحسین مالکی به ریاست ستاد رسید. در مهرماه سال 1392، با حکم حسن روحانی، رییس محترم جمهوری، حبیب‌الله حقیقی به عنوان رییس ستاد مرکزی مبارزه باقاچاق کالا و ارز انتخاب شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]