اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950714151645500

رشد 8 درصدی اقتصاد سال 97 حاصل می شود

کد: 13950714151645500

https://goo.gl/JlY18F

، تهران , (اخبار رسمی): برنامه ششم توسعه لابه لای ایرادات و اشکالات و حاشیه های مختلف به دام افتاده است. گروهی اصلا آن را «برنامه» نمی دانند و گروهی هم معتقدند در برنامه به موارد کلیدی اشاره شده است که در هیچ کدام از 5 برنامه قبلی وجود نداشته است.

رشد 8 درصدی اقتصاد سال 97 حاصل می شود
به گزارش اخباررسمی به نقل روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، حسین سلیمی، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران درباره برنامه ششم توسعه بیان کرد: در برنامه ششم توسعه اختلاف نظر هایی وجود دارد که می گویند کامل نیست. بنابراین به نظر من نیاز به زمان است تا با تعامل این مسایل و مشکلات حل شود.

به گفته سلیمی، باید توجه کرد برنامه در زمانی نوشته شده است که دولت گرفتاری های زیادی دارد. او ادامه داد: در حال حاضر در در دوره پسا تحریم هستیم و برجام در حال اجرایی شدن است. اما هرروز یک موضوع و مساله جدید ایجاد می شود. می بینید که الان مشکلات بانکی ایران علی رغم اینکه جز تعهدات برجام بوده است هنوز  حل نشده است.

سلیمی تاکید کرد: البته دولت به دنبال رفع این مشکلات بوده است. شنیدم که در مجلس درباره این برنامه گفته بودند، اصلا برنامه نیست و باید تجدیدنظر و اصلاحاتی روی آن صورت بگیرد. به هرحال باید دید چه اتفاقاتی می افتد.

وی تاکید کرد: آقای رییس جمهوری و گروهشان واقعا در جهت حل مشکلات مملکت گام برمی دارند و برای ارتقای رشد اقتصادی و کاهش تورم بی نهات در تلاش هستند. همه اقداماتی که انجام می دهند واقعا در محور همین موضوعات بوده است و تا به الان هم موفق شده اند.

این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران اضافه کرد: به هرحال در همین لحظه دولت موفق شد تا رشد منفی 6.8 درصد سال های گذشته را مثبت کند و تورم بالای 40 درصد به زیر 10 درصد برساند. دولت در پی این است که ارز را آزاد کند و اقداماتشان در همان مسیر است. همه این موارد را باید به یکدیگر ارتباط داد تا بتوان یک برنامه درست ارائه کرد.

سلیمی همچنین گفت: به دلیل مجهولاتی که در برنامه وجود داشت، مسایلی به وجود آمده است. به هرحال زمانی که برنامه تهیه می شد هنوز بحث نفت و قیمت هایش مشخص نشده بود. با مشخص شدن و حذف مجهولات امیدواریم دولت برنامه خوبی ارائه دهد. چرا که هم دولت و هم مجلس در تلاشند تا رشد مناسبی در شأن ایران حاصل کنند که آن هم حدود رشد اقتصادی 7، 8 درصد است.

وی همچنین معتقد است: احتمال اینکه امسال به رشد 7،8 دردصدی برسیم نیست، برای سال آینده در حال برنامه ریزی هستند و ممکن است این میزان رشد حاصل شود. اما قطعا سال 97، رشد 8 درصد حاصل خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]