اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950717153155500

دست خالی تولید بانک ها را وادار به تساهل کرد

کد: 13950717153155500

https://goo.gl/hsk71D

، تهران , (اخبار رسمی): دست تولید خالی است و بانک ها، سازمان مالیات و تامین اجتماعی چاره ای جز تساهل با تولید ندارند.

دست خالی تولید بانک ها را وادار به تساهل کرد

به گزارش اخباررسمی به نقل روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، کاهش نرخ سود سپرده های بانکی به منظور هدایت منابع به سمت تولید و ارزان شدن تسهیلات بانکی برای بخش تولید از اهمیت به سزایی برخوردار است. در ماه های گذشته بانک ها سود سپرده را تا 15 درصد کاهش دادند تا تسهیلات بانکی با 3 درصد تفاوت و نرخ 18 درصد به دست تسهیلات گیرندگان برسد.

مهدی معصومی اصفهانی، عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران درباره تسهیلات دهی بانک ها به بخش تولید و اثرگذاری کاهش نرخ سود سپرده ها بر مسائل تولید گفت: به واقع تسهیلاتی به بخش تولید پرداخت نمی شود. نرخ سود 15 درصد برای سپرده های خرد و مبالغ کم است اما سپرده های کلان همچنان با نرخ بالا سود  از بانک های دریافت می کنند و حتی بعضی بانک های دولتی برای سپرده های کلان سود 22 درصد پرداخت می کنند.

معصومی در ادامه با اشاره به اینکه بانک ها روند تساهل را برای وصول مطالباتشان از تسهیلات گیرندگان در پیش گرفتند گفت: دست تولید خالی است و بانک ها چاره ای جز کنار آمدن با شرایط تولید کنندگان ندارند و باید تا بهبود شرایط اقتصادی با تولیدکنندگان کنار آمد. در مورد تامین اجتماعی و سازمان مالیات هم مذاکراتی انجام شده و فشارها کمتر شده است و امیدواریم این همکاری ها به بهبود وضعیت تولید منجر شود.

عضو کمیسیون کشاورزی اتاق تهران با اشاره به اینکه در کلان اقتصاد و نظریه ها می توان از خروج از رکود حرف زد اما واقعیت صنایع چیز دیگری است گفت: رشد اقتصادی مثبت در نفت و پتروشیمی دلیلی بر رشد در دیگر صنایع نیست. رشد اقتصادی صنایع دیگر منفی است اما نفت و پتروشیمی وزن بالایی در اقتصاد ایران دارند و هر میزان رشد در این دو بخش در کل رشد اقتصادی موثر است. این در حالی است که وضعیت دیگر بخش های صنعت روز به روز بدتر می شود.

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران گفت: افزایش قیمت و سطح تولید نفت ایران در سال جاری اتفاق افتاده است و در سال آینده به نظر نمی رسد رشدی در نفت داشته باشیم. این افزایش تولید و قیمت در سال آینده تکرار نمی شود.  هرچند به نقش گاز در افزایش رشد اقتصادی در سال های آینده اشاره شده است اما بهتر است دولت زمینه توسعه سرمایه گذاری و رشد تولید صادرات محور را فراهم کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]