اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950717153755763

180 تن میگوی سیستان و بلوچستان در سوریه

کد: 13950717153755763

https://goo.gl/XFgZAZ

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون 182 تن میگو از سیستان و بلوچستان به کشور سوریه و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده است

180 تن میگوی سیستان و بلوچستان در سوریه

به گزارش اخباررسمی به نقل از سازمان شیلات ایران، مهدی حسینی اظهار کرد: سازمان دامپزشکی 181 بیماری مختلف را در کل جمعیت دام، طیور و آبزیان پایش می‌کند.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان افزود: 51 بیماری اخطارکردنی و 55 مورد گزارش کردنی است تا اقدامات لازم برای جلوگیری از شیوع بیماری انجام شود.

این مسئول ادامه داد: کانون‌های تب برفکی در سیستان و بلوچستان کاهش یافته و امسال تاکنون با بیماری تب برفکی گرفتار نبوده‌ایم که به دنبال این موضوع خروج دام زنده از این استان به مقصد کشتارگاه‌های سطح کشور انجام شد.

وی بیان کرد: در سال جاری بیش از 2 میلیون و 115 هزار مایه‌کوبی دام در این استان انجام شده است.

حسینی گفت: طی 6 ماه امسال در زمینه مبارزه با انگل‌های خارجی 30 درصد و تعداد دام‌های سم‌پاشی شده 18 درصد رشد داشته‌ایم.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان افزود: در سال جاری 6 هزار و 400 نمونه‌برداری از دام‌های مختلف انجام شده که در نهایت 784 نمونه ضبط و 141 تن گوشت معدوم شده است.

این مسؤول ادامه داد: در زمینه آبزیان نیز طی سه سال گذشته که اکثر استان‌ها با بیماری لک سفید مواجهه بودند، استان ما در این زمینه مشکلی نداشت.

وی یادآور شد: تاکنون 182 تن میگو از سیستان و بلوچستان به کشور سوریه و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده است،

حسینی در زمینه واردات دام نیز اضافه کرد: در سال جاری بیش از 41 هزار دام وارد استان شده و از این تعداد 6 هزار و 272 تن به سایر نقاط کشور حمل شده است.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان با اشاره به ماه محرم نیز گفت: 60 اکیپ ثابت و سیار در ماه محرم و صفر کار نظارت بر فرآورده‌های خام دامی را بر عهده دارند که از این تعداد 14 اکیپ ثابت هستند.

این مسؤول افزود: 60 واحد قرنطینه دامی در شهرستان‌های مرزی وجود دارد که در سال‌های اخیر برای تقویت ساختار آنها اقدامات لازم انجام شده است.

وی گفت: در سال جاری یک نفر در یکی از روستاهای استان بر اثر ابتلا به تب کریمه کنگو جان خود را از دست داده است که اگر به موقع به مراکز درمانی مراجعه می‌کرد شاید این اتفاق رخ نمی‌داد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان شیلات ایران

بهره برداری از سواحل جنوبی دریای خرز به صورت اجاره ای - سالانه از سال 1219 شمسی ( زمان سلطنت محمد شاه قاجار) آغاز شد. این نظام حقوقی در بهره برداری به مدت 80 سال تا 1299 شمسی ادامه داشته است. تا زمان محمد شاه, حاکمان هر منطقه به میل خود رودخانه ها و دریا را به اتباع روسیه اجاره می دادند. اما از سال 1215 هجری شمسی این اختیار با فرمان محمد شاه لغو شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی