اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950718155056361

بهره برداری از 24 پروژه فضایی کشور

کد: 13950718155056361

https://goo.gl/UF8kUt

، تهران , (اخبار رسمی): پژوهشگاه فضایی ایران برای توسعه فناوری های فضایی کشور و ایجاد زیرساخت های لازم تاکنون، 43 پروژه فضایی را به اجرا در آورده است ، این در حالیست که24 پروژه آن خاتمه یافته و 19 پروژه در دست اجرا است.

24 پروژه فضایی کشور به بهره برداری رسیده است

به گزارش مرکز روابط عمومی پژوهشگاه فضایی ایران،حدادپور رئیس پژوهشگاه فضایی ایران در افتتاحیه دومین "همایش آشنایی با علوم و فناوری فضایی و کاربرد آن" با اشاره به این مطلب افزود: پروژه های ماهواره مخابراتی ناهید 1، از پروژه هایی است که در مراحل پایانی تجمیع و تست ماهواره قرار دارد و به زودی آماده پرتاب می شود.

رئیس پژوهشگاه فضایی با تاکید بر طراحی اولیه و مرحله ساخت مدل مهندسی سیستم ماهواره های مخابراتی ناهید 2 و سنجشی پارس 1 گفت: پروژه های سامانه بالن مخابراتی تدبیر 1(بام) و سامانه رادار دهانه مصنوعی هواپایه(SAR) از دیگر پروژه های در دست اجرایی این پژوهشگاه است.

 حداد پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دست آوردهای فضایی و نقش آن در توسعه پایدار و اقتدار ملی اظهار داشت: در سال 2015 درآمد جهانی حاصل از صنعت ماهواره معادل 208 میلیارد دلار بوده که نسبت به سال قبل 4 درصد رشد داشته است.

وی در پایان آشنایی عموم مردم با دستاوردها و تاثیر مثبت فناوری فضایی در زندگی را یکی از اهداف اصلی سازمان های فعال در حوزه فضایی دانست و خاطر نشان کرد: مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال 1999 روزهای 4 تا 10 اکتبر را به عنوان هفته جهانی فضا نامید تا همه ساله از نقش علوم و فناوری فضایی در زندگی بشر تجلیل شود.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پژوهشگاه فضایی ایران

پژوهشگاه فضایی ایران با مجوز شورای گسترش آموزش عالی درسال 1390 تشکیل شد و بنا بر اساسنامه و اسناد بالا دستی در حوزه فضا، دارای ماموریت هایی چون طراحی، ساخت و پرتاب ماهواره های مخابراتی و سنجشی، موقعیت یابی، ناوبری و زیست فضا است و پژوهشکده های آن، در تهران و سه مرکز استان شیراز، تبریز و اصفهان در این زمینه ها فعالیت می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]