اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951005207226361

رییس پژوهشگاه فضایی ایران اعلام کرد

ساخت و پرتاب ماهواره مخابراتی ناهید 2 در سال آینده

کد: 13951005207226361

https://goo.gl/rCkk6P

، تهران , (اخبار رسمی): رییس پژوهشگاه فضایی ایران از پرتاب ماهواره مخابراتی ناهید 1 و ساخت و پرتاب ماهواره ناهید 2 در سال آینده خبر داد.

ساخت و پرتاب ماهواره مخابراتی ناهید 2 در سال آینده

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فضایی ایران ،حسن حداد پور رییس پژوهشگاه فضایی ایران در مراسم اعلام برگزیدگان چهارمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران پژوهشگاه فضایی ایران با اشاره به چشم انداز پژوهشگاه فضایی ایران در افق 1404 اعلام کرد :  کسب جایگاه برتر در حوزه فضا و فناوری منطقه از طریق بومی کردن دانش طراحی ، از برنامه های این حوزه برای افق 1404 است.

وی تدوین برنامه 5 ساله ششم ، تهیه نقشه راه محصولات فضایی ، تدوین نقش راه توسعه الگو های استراتوسفری را از برنام های راهبردی این پژوهشگاه در یک سال گذشته عنوان کرد و افزود : تجاری سازی بیش از یک هزار پژوهش انجام شده ، اصلاح ساختار و نظام مالی با ماموریت های جدید و ارتقاء حوزه it از دیگر برنامه های راهبردی این پژوهشگاه در سال گذشته است.
حداد پور حوزه فنی و مهندسی _ فضایی را از دیگر فعالیت های  این پژوهشگاه بیان کرد و ادامه داد : برنامه ریزی مجدد برای ساخت مدل های کیفی و فضایی ماهواره مخابراتی ناهید 1 ، طراحی اولیه ودقیق  ماهواره مخابراتی ناهید 2 ، طراحی اولیه و دقیق ماهواره سنجشی پارس 1 از برنامه های در دست انجام پژوهشگاه فضایی کشور است .
وی پیاده سازی پروژه اینترنت اشیاء در منطقه دشت مغان و تنظیم پنج تفاهم نامه با شرکت ملی پست ایران برای نوین سازی خدمات پستی را از برنامه های انجام شده در حوزه فنی مهندسی _ غیرفضایی اعلام کرد.
رییس پژوهشگاه فضایی ایران در ادامه سخنان خود از پرتاب ماهواره مخابراتی ناهید 1 و ساخت و پرتاب ماهواره مخابراتی ناهید 2 به عنوان مهمترین برنامه های سال آینده این پژوهشگاه خبر داد و افزود : عملیاتی کردن بالن استراتوسفری مخابراتی و ادامه پروژه اینترنت اشیاء از دیگر پروژه های پژوهشگاه فضایی ایران در سال آینده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پژوهشگاه فضایی ایران

پژوهشگاه فضایی ایران با مجوز شورای گسترش آموزش عالی درسال 1390 تشکیل شد و بنا بر اساسنامه و اسناد بالا دستی در حوزه فضا، دارای ماموریت هایی چون طراحی، ساخت و پرتاب ماهواره های مخابراتی و سنجشی، موقعیت یابی، ناوبری و زیست فضا است و پژوهشکده های آن، در تهران و سه مرکز استان شیراز، تبریز و اصفهان در این زمینه ها فعالیت می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]